Jolanta

Trådstartare
Min hund brukar inte dregla, men nu i natt har han dregalt stora pölar i hela rummet, jag trodde först att han hade kissat inne, men det var dregel.

Det rinner av honom än, dregel överallt.

Han har inte feber, dricker som han ska.

Vad kan det vara?

Sv: Dreglar!

Kan han ha ätit något olämpligt? Titta in i munnen på honom, ser allt normalt ut?

SKIT, nu verkar han börja få feber. Han ligger alltid på 37,7 nu är han på 38, 2. Ingen jätte feber, men ändå

Hur har det gått? Jag tycker att du ska åka in med honom om du inte får tag på vetten eftersom han verkar bli sämre.

:eek:

Har din också de symtomen? Min kompis ringde mig igår kväll och berättade att hennes gamla hund (12 år, blir 13 iår) dreglat stora pölar under kvällen, och att han verkade hängig och inte sig själv. Hon ringde jourvet. som tyckte att det inte var någon fara än, att det lät som att hunden ätit något olämpligt, vilket är svårt att tro då han varit under uppsikt hela dagen. Dock så skulle hon åka in om hunden verkade bli sämre. Pratade med henne imorse och hunden verkade då må bättre idag iallafall.

Hoppas allt går bra med din hund!

Kanske ska berätta att vi bor i närheten av dig också, om det är något som går...

Pratade med vetten nu, ska in om en timme. Han trodde också att Birk hade ätit ngt! Fast jag har ju haft honom under uppsikt också.. :(

ÅHH vad jag mår dåligt nu

Vi håller tummarna för att det går bra och inte är något allvarligt. Du ska inte anklaga dig själv, du vet ju inte ens vad felet är ännu.

Vi bor i Umeå, inte jättenära, men nära nog för att fundera lite.

Pratade precis med henne och hennes hund mådde bra nu och hade varit pigg och alert när de varit ute på promenad.

En kompis hund började drägla rätt som det var i somras. Det var halsfluss.

Nu har vi varit där, de hittade inget fel.

Vet. såg att han var allmänn påverkad, och att han dreglade, så han fick några sprutor. minns inte vad de hette. Nu ligger han och sover...

Ett litet tips om någons hund skulle få detta symptom är att titta i gomen så att det inte har kilats fast en pinne och titta över alla tänderna.

En variant kan vara att dom har slickat på en groda. Grodorna försvarar sig med ett gift som är jobbigt för hunden och symptomen är desamma som du beskriver, inget som är farligt men man ska hålla uppsikt så att inte febern blir för hög. Det bästa man kan göra i en sån situation är att spruta in vatten i munnen så att giftet sköljs bort.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 120
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
  • Uppdateringstråd #2
Tillbaka