Dreamweaver-hjälp!

Lollan

Trådstartare
Kolla min sida, http://web.telia.com/~u36709114/ o jag har lite frågor.
Den där lilla kvadraten uppe i vänstra hörnet vill jag ha BORT, dvs, ha osynliga borders, och jag har valt det, men
likt förbannat syns de ändå! :mad:
Sen skulle jag gärna vilja att son of diamonds bilden sträcker sej ända ut till vänstra kanten, dvs, även i den lilla kvadraten...
DESSUTOM :rofl: stör jag mej på att man måste scrolla ner på son of diamonds bilden! den har ju utrymme när jag lägger in den så jag fattar inte varför!! Skulle helst vilja att den utfyllde hela övre ramen, och ingen blå bakgrund syntes, utan att scrolla....

Nån vänlig själ som vill och orkar hjälpa mej med detta?
Sliter snart mitt hår nämligen! :crazy:
 
Sv: Dreamweaver-hjälp!

Skulle bara vilja påpeka att färgerna du har valt (antar att sidan är långtifrån klar?) itne är speciellt bra för ögat att se.. Den vita texten mot den mörka bakgrunden står i för stor kontrast, bäst är att ha svart (alt. mörk text) och ljus bakgrund..

Har aldrig använt mig av Dreamweaver, men jag antar att du har gjort sidan i frames (ramsidor?)?

I frontpage, som jag använder, högerklickar du på den översta ramen, väljer "Egenskaper för ram", under rubriken marginaler väljer du 0,0 på båda så blir det ingen marginal från bilden ut till sidan (om du förstår).. Vill du ha bilden i mitten centrerar du den helt enkelt.. Sedan kan du om du vill också välja att det aldrig skall finnas några rullningslister i just den ramen..

Jag antar att det borde finnas något liknande i dreamweaver.. Om du nu har använt dig av frames?
 
Sv: Dreamweaver-hjälp!

Din sida består ju av fyra olika ramar: En uppe till höger, en upp till vänster, en nere till höger (meny) och en nere till vänster (mainframe).

Du vill egentligen ha tre ramar: En uppe, en meny och en mainframe.
Detta väljer du ju när du skapar ramuppsättningen, så gör om den från början.

Ta då en helt ny sida. Välj Insert>frame>top. Sedan ställer du dig i bottenramen och väljer Insert>frame>left. Klart!
 
Sv: Dreamweaver-hjälp!

När jag skapade en ramuppsättning i dw alldeles nyss så blev det inga ramkanter synliga.

Kolla så att koden ser så här:
<frameset rows="80,*" frameborder="NO"border="0" framespacing="0">
<frame src="UntitledFrame-2.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frameset rows="*" cols="*,858" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="Untitled-1.htm" name="mainFrame">
<frame src="UntitledFrame-3.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>
 
Sv: Dreamweaver-hjälp!

går det inte att få så att bilden fyller ut hela ramen då?
 
Sv: Dreamweaver-hjälp!

Grejen är att jag ser inga borders när jag håller på i DW, men sen när jag kör preview i IE, så finns dom där ändå :cry:
 
Sv: Dreamweaver-hjälp!

Jag vet inte vilken version du jobbar i men välj frames sen öppnar du propertiesrutan och ser till så att det står no på borders i allar ramar och på alla lister klicka på alla ställen du kommer åt :smirk: , välj även border width= 0 där det går då kommer ramarna garanterat att försvinna..
 

Liknande trådar

Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 081
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp