Drar upp bakbenet?!!

M

musse

Hej!
Vad kan det bero på att en häst drar upp det ena bakbenet mer i galoppen än det andra. Alltså i vänster varv så lyfter han vänsterbak jättehögt i varje språng, medan i höger varv så är är innerbak närmare marken i sprången. Det syns inget konstigt på ytterbak i höger varv, alltså samma ben som han lyfter mycket när han går i vänster varv. I trav eller skritt syns det ingenting, utan då lyfter han alla ben lika mycket. Kan det vara en balansfråga, eller är något fel?
Tacksam för svar! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 933
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 772
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 655
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka