Drar i tömmarna?

Mauthoria

Trådstartare
Har sett en del hästar som "drar i tömmarna" en del, mer eller mindre hela tiden!? (Kört någon nån gång med) Alltså ner med huvudet som de gör när de är trötta exempelvis. Kan det vara en ren olat eller är det oftast problem de kan ha? Ont någonstans? Någon som varit med om det?

Sv: Drar i tömmarna?

En hästtandläkare påstar att hästar som gör detta kan ha ont i käklederna, brukar gå att trycka på dem och se om de har smärta vid käkleden. Detta beror oftast på att hästen har ramper i underkäken (på första tuggtanden).

Sv: Drar i tömmarna?

Min kan göra så. Han har haft problem i munnen som nu är åtgärdade. Nu tror jag att han gör det som en ful ovana.

MVH Russin8

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 184
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023