Dramatik i handikappdressyren

Sv: Dramatik i handikappdressyren

och detta upptäcks av siste ryttare som dessutom är blind, oj oj! spännande

snacka om att den ryttaren måste ha koll ja!

och vilken dålig koll andra ryttare måste ha, det borde ju bli fel i deras musik tycker jag?

Ja vad skumt att dom inte märkte något, för alltså det är ju inte så konstigt att man märker att nåt är skumt, speciellt om man är handikappad så man måste lita på andra sinnen för att se till att man kommer rätt, då får man ju kankse ännu mer känsla för varenda steg. osv. men skumt då att ingen annan märkte.

Och skumt att dom itne hade kontrollmätt eller nåt! Alltså...sånt ska väl inte bli fel liksom, på den nivån ändå.

Undrar vad som händer med alla resultat och tidigare ritter osv. för....det blir ju orättvist hur man än gör då faktiskt.
Jobbigt läge haha

*dl kl*

Kan man vara olika mycket "blind"? Någonstanns borde ju "nedsatt syn" övergå i helt blind... Är extremt nedsatt syn likamed blind om man inte kan se näst intill ngt mer än tex skuggor?

(för att klargöra mig) Vad jag menar med "kan man vara olika mycket blind" så syftar jag givetvis på i handikappridningens tävlingsgrenar och vad som är inom gränsen för att få tävla. Och vad som räknas som att rida som blind eller "bara" med nedsatt syn.

Jag kan tänka mig att det är ännu viktigare för en blind att banan är helt korrekt än vad det är för en som ser. Den seende kan ju se var bokstäverna är och märker nog inte om det är ett par steg extra här eller där. För en blind, som troligen räknar varje steg för att hamna rätt, är detta en omöjlighet.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Arrangörerna för ryttar-VM i Caen, Normandie, har fått kritik för att det är ganska långt mellan arenorna. Nu har jag själv upplevt hur...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 158
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) (Uppdaterad) VM I KENTUCKY: Efter att en ryttare, som deltar i dressyr för ryttare med funktionsnedsättning, krävt ommätning...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30
  • Passar inte med min hund :(