Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja mina arabston är ute året om med fri tillgång på hö, mineralsten, saltsten, vatten och ligghall med halm. Men jag kommer hålla stenhård koll när fölningen närmar sig, den ena ska ha i januari och jag kommer nog ta in henne i box för fölis skull. Hon är förstföderska också så man vill vara på det säkra...
Ja. Jag har mina tre connemaraston (förhoppningsvis dräktiga) ute. De går tillsammans med tre islandshästar. Har ligghall på 100 kvm med halm. Fri tillgång på hö.
Hejj!
Täckar ni era hästar??
Min kallblodstravare, har oftast inget täcke på vintern, får ordentlig vinterpäls,
Vi har halmad "ligghall", fri tillgång på hösilage,
Behöver jag täcka, med tanke på fölis i magen??
(många funderingar efter som det är mitt första föl)
Nej du behöver inte täcka din häst i vinter. Jag täckade inte mitt dräktiga vbl-sto i vinter och hon fick tillräckligt med päls, började fälla så smått i januari och hade fällt klart några veckor före fölningen i början av april.
Täckar aldrig. Inte ens om det är riktigt skitväder. oftast är de torra in mot huden iallafall. Vattnet stannar i pälsen om de har en riktigt bra vinterpäls.
Jag har ju araber...och oavsett all mat och päls de får och huset de har att gå in i så står de och huttrar om det regnar eller snöar på dem, och ännu värre då när det blåser.
Så är det skitväder får de något på sig, annars har jag dem så mycket det bara går utan kläder...
Nu har jag ej haft ngt dräktigt sto, men har inte täckat i vintras. Dock blev kallaste dagen endast -24 grader. De två som gått på lösdrift har varit de friskaste här.
Förra vintern stod mitt sto på stall och jag klippte samt täckade henne. Hon fick då otroligt mycket päls som tog lång tid att fälla. I vintras blev pälsen inte lika lång, men tät och hon fällde den Snabbt.
Foder & Strö
Hej,
Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Hästhantering Min häst gjorde så här den var ca 4 -5. Det löste sig med att jag varje gång hon började tackta hemåt så vände jag bort igen. Det tog en...
Hästhantering Faktum är att vi har en lite större sjukhage/mindre paddock som är grusad men med en del växtlighet som växt upp igenom. Den skulle jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.