Dräktighet

eldione

Trådstartare
Hur lång tid tar det innan man märker de första tecknen på att katten är dräktig?
Vilka är de olika tecknen man kan se om man följer kattens dräktighet?
Hur märker man om ungarna kommer snart?

Tuttarna brular bli röda/ros när de gått i 3 veckor.
Har de den färgen så borde honan vara med bebisar.
Annars märker man det förhoppningsvis på att kattens mage växer, at hon äter mer, blir lat och mer tillgiven.

Tecknen precis innan ankomsten kan jag inte så bra men man kan kolla på tuttarna om det är mjölk i och om magen "åkt" ner. Då är det dax om ett par dagar om den gjort det.

Okej, jag vet ju inte exakt när hon parade sig men jag räknar med att det är ungefär två veckor sedan.
Bröstvårtorna är ju alltid rosa på henne, men något jag märkt är att dom står ut inte svullna men står ut. Annars så brukar de ligga "vikta" mot henne.

Hela vintern har hon knappt velat gå ut, vi flyttade i höstas och efter ett tag blev hon rädd för att gå ut. En vecka efter att mamma slarvat med p-pillrerna började hon ränna ute hela tiden. Men nu så har hon lignat ner sig och är som vanligt, hon går ut ett par gånger om dagen och är ute i några timmar, men inte 23 timmar om dygnet.
Sällskaplig är hon ju alltid :smirk:

Men jag fortsättar leta tecken!

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
748
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka