Dräktiga ston 2021/2022

Ganska vanligt. Kanske tänker vara väldigt snabb alternativ gå tre veckor över tiden☺️
Ja just nu känns som att hon nog tänker gå tre månader över tiden... 🙈😂 Hon känns inte alls som hon tänkt släppa ifrån sig sin fölunge! 😂 Hon har inte släppt ner magen heller något, men vi får väl se om det kommer ut något föl. Min egen är så jäkla rund att jag tror att hon har bådas föl!

Ja just nu känns som att hon nog tänker gå tre månader över tiden... 🙈😂 Hon känns inte alls som hon tänkt släppa ifrån sig sin fölunge! 😂 Hon har inte släppt ner magen heller något, men vi får väl se om det kommer ut något föl. Min egen är så jäkla rund att jag tror att hon har bådas föl!
Ibland går det ruskigt fort både med juver och bäckenband men det klart att det lutar nog åt att hon tänker sig att baka lite på övertid😬

Gick fölningen lika snabbt som förra gången? Ljuvligt söt fölis. Jag som är travarnörd är egentligen mest förtjust i helt bruna/svartbruna föl men den där var väldigt gullig❤️
Tog en kvart knappt från att hon la sig första gången tills Ellan var ute 😂 Här kör vi raket fart. Pappa var in och kollade bara så hon kom med framhovarna först då han blev lite misstänksam men sen fixa mamma mu resten själv. Ellan var snabbt på benen och börja söka mat. Sen har har vi bara suttit och beundrat henne när hon äter och bajsar 😂 Jag är så nöjd att jag äntligen fick en svart med bläs igen. Förra årets är brun med vita strumpor bak.

Tog en kvart knappt från att hon la sig första gången tills Ellan var ute 😂 Här kör vi raket fart. Pappa var in och kollade bara så hon kom med framhovarna först då han blev lite misstänksam men sen fixa mamma mu resten själv. Ellan var snabbt på benen och börja söka mat. Sen har har vi bara suttit och beundrat henne när hon äter och bajsar 😂 Jag är så nöjd att jag äntligen fick en svart med bläs igen. Förra årets är brun med vita strumpor bak.
Så härligt att allt går så smidigt och klokt av din pappa att kontrollera fölets position direkt. Det är otroligt viktiga minuter man sparar om man tidigt uppmärksammar att något är galet, så bra jobbat💪

Njut nu av er lilla räser-bebis!❤️

Hon var dräktig ifjol men kastade efter ungefär halva dräktigheten.
Dräktig för första gången förra året? Hon kan ju i princip föla utan att ha satt juver men mest troligen lär hon förmodligen gå över tiden om hon inte har satt ngt alls veckan före bf. De flesta brukar börja att fylla upp ett par veckor innan.

Här har det varit en lite orolig natt. Noella har grävt i boxen, sträckt ut bakbenet om vartannat, rullat sig, kliat sig på magen och viftar irriterat med svansen.
Kollade henne var 15 minut i kameran ifall det var dags för fölning.
Vid ca 01.30 slutade hon helt att greja, stod och åt en stund och sedan lade hon sig raklång och sov.
Har haft koll hela natten men helt lugnt det sista.
Nu är hon i hagen så får se vad som händer under dagen. 😃

Ponnyn är beräknad den 12e och har börjat fylla i lite. Hon lär inte gå över har jag en känsla över. Det blir manuellt vak på henne då hon dels inte pallar att stå på box själv (uppväxt i flock på lösdrift och en jädra stressapa), plus att hon lyckas tråckla av sig grimman med fölvakt som en annan Houdini... Jag får göra så att hon får gå i lilla mittendelen på natten med halvblodet på box för sällskapets skull. Då har hon ligghallen till förfogande och vi har strålkastare på varje gavel så vi kan lysa upp och sen får jag kolla henne manuellt. Jag jobbar mitt sista pass nästa vecka så fram tills dess får hon gärna vänta med att föla.

Det ska bli mycket intressant att se hur hon tar sig an mammarollen. Jag sa till sambon igår att antingen gör hon det fantastiskt bra eller så fattar hon absolut ingenting och stimmar runt som en vimsig höna..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka