Nu borde mitt sto vara på typ 101 dagar. Benet… ja never ending story. Veterinären sa ju att jag skulle linda och ha Lotagen på en vecka och så skulle vi utvärdera. Så nu har det gått en vecka och ja, när benet är lindat dygnet runt så håller det svullnaden nere och benet har normal storlek. Men så fort man släpper på lindan så svullnar det igen. Såret är rent men det läker inte, inte ens skillnad. Fortfarande inte halt. Så nu ska vi visa upp såret för veterinären o se om vi ska fortsätta eller göra något annat…
Jag hade något liknande på mitt ena avelssto i vintras. Ett bakben som blev svullet och inte ville ge med sig, vi försökte med antibiotika (oralt) utan effekt och sedan pratade vi om att röntga ifall att det inte blev bättre efter att hon fölat. Tanken var då att det kunde vara griffelbensbrott, men att det oavsett inte var aktuelt med operation på ett högdräktigt sto. (Hon var aldrig halt eller så)
Någon gång efter att fölet kommit så blev dock benet någorlunda normalt igen... Vet inte ifall det här var till någon hjälp, men... kände igen mig lite.