Dräktiga inför 2009?

M

missapril

Vad har ni använt/tänkt använda för hingst? Vad för sorts sto har ni?
Här kanske vi kan utbyta lite erfarenheter(jag är AMATÖR!!) om avel och detta med val av hingst osv. Ordet är er fritt! Jag har ett paintsto efter Suspisiousmischief och undan Lady Paleface LB. Hon har i år sitt sjätte föl vid sidan. Jag har använt olika hingstar nästan varje gång. Se min sida: www.123minsida.se/painthorses
Mitt sto är kollad på 23:e dygnet(igår 2 juni) och konstaterad dräkti med Bertas Wild Rag. Har planer på att använda Gators Dirty Larry nästa år(2009).Jag tackar för mig!:bow:

Sv: Dräktiga inför 2009?

Åhh, här har vi inte kommit iväg till hingst än....:crazy:
Bilen pajade (tur det innan vi åkt!!!) , hade tänkt köra mitt fullblodssto e. Grant´s till Suspicious Mischief idag....

Bör gå i brunst i slutet av veckan, så vi åker så snart det bara går!!!!:bump:

Åh, Har du ett fullblodsto efter gamle Grants?!
De var länge sen han fanns.Hur gammal är hon.
Förlåt avbrottet.

Hola,

Jag kommer, mycket regelvidrigt, att betecka mitt Qh-sto med en Welsh:eek:
Efter att ha stött och blött detta hela våren så bestämde jag mig slutligen för denna lilla flerfaldigt guldbelönade hingst. Han matchar min litet knepiga kostammade märr både exteriört och mentalt. Förhoppningen är att få en Quarterponny på runt 135-140 till mina barn som även jag själv kan rida om det behövs.

mvh Eva

:eek:

Köp en snäll gammal/liten quarter istället..:angel:

tiotiotio

Finns inte så gott om så små quarters... Och jag och dottern är VÄLDIGT shorty.....
Jag behöver ha tre hästar på gården och jag har inte lust att lägga ut någon större peng på en extrahäst.
Så en quarterponny blev ett bra alternativ.

Tycker jag låter som en bra idé!!!

Förstår inte motståndet mot att korsa raser när det är genomtänkt och målet är att få fram en bra individ!
Särskilt när man avlar för att få någonting som är svårt att finna på den "vanliga" marknaden!!!

Törs man fråga vilken hingst det är???;)

Eg är jag anti till att korsa.

Men det är många saker som spelat in. Mannen och jag har ju redan varsin juste Qh att rida så en extrahäst behöver inte vara "rätt" ras.
Jag vill inte ha en ponny av vilken sort/ras som helst utan nått som är så likt en Qh som möjligt. Så vad passar bättre än en Quarterponny?
Vidare är det bra om den inte är så dyr samt besvärlig att producera och inte så stor/våldsam i maten... En stooor bit är att min dotter bara är 154. Hon har vuxit färdigt. Och märren på 148 är faktiskt litet för stor för henne.

Jag kommer att använda Bostorp Besk som ägs av Welsh här på forumet.

Tror på att det blir en super fin ponny. Mitt Paint sto är nu betäckt med Bostorp Besk, Fölisen kommer sedan att reggas som Am Paint Pony och även som welsh partbreed.Tror att det blir en utmärkt ponny för western intresserat barn/ungdom som även mindre vuxna kommer att kunna rida.

vad är det för hingst??? såg att du svarat på de redan!!!
Tror de kan bli intressant jag älskar ju båda raserna :)

Senast ändrad av en moderator:

Vår quarter som vi leasar konstaterades dräktig igår! :banana:
Är betäckt med Colonels Fella. :)

Betäcker min paint och fullblod med min egna hingst Tuffer than anything:) Hans första avkomma kom i år hos Coolqh:banana:

Min ganska nyinköpta märr e. Junior Starlight- Ill Be Smart betäcks förhoppningsvis nästa vecka med den här killen: http://www.3peaksranch.com/

Stoet jag har här hemma gör jag allt för att låta bli att betäcka så att jag har någonting att tävla nästa år också ;-)

Malin

Hej!!! Har ingen quarter men vi har betäckt vårt halblodssto med en connemarahingst för att få fram en lite mindre häst med bra psyke. Tycker ändå att det viktigaste är huvudet på hästarna. :) Och att dom inte är FÖR olika i kroppen. =)

*dammar av tråden lite*

Blir det inte fler westernhästar än såhär till nästa sommar?
Hur har det gått? Ni som betäckt, har det tagit sig?

mvh Eva

*dammar av tråden lite*

Blir det inte fler westernhästar än såhär till nästa sommar?
Hur har det gått? Ni som betäckt, har det tagit sig?

mvh Eva

Här hemma går det just nu 5 dräktiga ston. Tre av dom kommer jag få föl efter nästa år.

Är det bara tre av dem som är dina?

Ett sto som är betäckt med min hingst har jag ju sålt till Q4E...
Ett andra sto har jag leasat o hon är nu betäckt med Pablo o ska hem sen i vinter.
Mina tre som blir kvar här är betäckta med
1 min hingst
2 Runing Playboy
3 Poco Sugarnic

Aha jag fattar. Då får vi hålla tummarna att de håller sig så tillls det är dags i vår!

Här hemma har jag en konstaterad dräktig. Där gick det som en dans.

Den andra fick jag spruta om förra veckan då hon var tom:confused:
Nu är hon ombetäckt men visade inte naturlig brunst till hingsten utan syntes bara på hinnorna. (Hon bär sig inte alls åt som hon brukar utan har verkligen strulat i år, helt olikt henne). Vet ULade idag och ägget har gått i alla fall så vi får se om det tar sig.
Gör inga mer försök på henne om det inte tar sig nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka