Dräktiga dressyrston

Fiorano

Trådstartare
Vi var ganska många som skrev i "dressyrföl-10" tråden och som skulle betäcka. Hur har det gått för er? Är era ston dräktiga och när beräknas de föla? Kom ihåg att skriva stam på stoet och vilken hingst ni använt:)!

Min Tetris (e Quite Easy-Tabac-Lambert) är äntligen konstaterad dräktig med drömvinsten Damino!! Det var lite meckigt med ett ägg som fastnade i första brunsten och sen tog det tid och massor av pg för att få igång en andra brunst. Och när hon väl tog sig var det tvillingar, men den ena klämdes och den andra stannade tack och lov kvar! Håller alla tummar nu att det blir en lugn och behaglig dräktighet och att jag får ett vackert dressbarn nästa sommar!

Sv: Dräktiga dressyrston

Grattis! Håller tummarna att allt går bra nu.:)

jag har ett KWPNsto hemma nu (e. Abantos, hon tillhör skolan jag går på) hon ska ha föl i maj-10 och är nu konstaterat dräktig med Belamour. Skulle egentligen vara ett annat sto och hingsten Lingh, men nu blev det som det blev ;)

Mitt sto e. Warsteiner-Maximilian-Ceylon är dräktig med Highcruiser. Beräknas föla i slutet av mars. Fick välja om hingst när det väl kom till kritan då den jag valt hade väldigt dålig sperma, hon blev dräktig i första brunsten efter tre semineringar och resultatet blev trillingar! Nu är två klämda och vi var inne för 90 dygns koll förra veckan. :D

Vi var ganska många som skrev i "dressyrföl-10" tråden och som skulle betäcka. Hur har det gått för er? Är era ston dräktiga och när beräknas de föla? Kom ihåg att skriva stam på stoet och vilken hingst ni använt:)!

Njae, dressyrsto och dressyrsto det råder väl delade meningar om det MEN jag hoppas på ett dressyrföl iaf :p

Thunisia (e. Bellman, ue. Eko (nordsv. bruks)) är betäckt med Nobel 944 :d konstaterades dräktig på 21 dygn den 9 juli (ska snart på koll igen) och beräknas föla den 18:e maj om jag räknat rätt?? 18:e maj är även den dag då Tussi tittade ut själv en gång i tiden :D

Frida (e.Tip Tiop - Maraton) är dräktig med Bocelli :banana:!

Barnbarnet Fackellilja (e.Topaasch - Don Primero - Tip Top) har betäckts 3 ggr med Roosevelt men har inte tagit sig :cry:. Så nu har vi blivit tvungna att byta till Santiago. Åkte med henne till stationen idag, dygn 18, och vad har då hänt - jo såklart har hon redan lyckats släppa ägget!!!:eek: Och alla hennes andra brunster har varit långa o utdragna med dubbla ägg, nu hade hon släppt sitt enda ägg på dygn 18!
Vet tror hon kommer i brunst igen om 10-14 dagar - och Tullstorps avelssäsong slutar om 14 dagar... :crazy: :crazy: och blir hon inte dräktig så har jag inget föl att behålla nästa år, måste sälja ett :cry:. Och då har jag ingen påläggskalv till Forsythia...

Jo då, det har gått ganska bra! Carro (e. Rubinstein- Consul- Donnerhall) är fortfarande dräktig idag på 47 dagar med Florencio. Så jag hoppas det kommer ut en liten pärla nästa år!

NEJ! men åh vad tråkigt!! :( jag som hoppades att det skulle ta sig med Rosevelt... Håller tummarna för att ni hinner med en brunst till i alla fall!

Kl
Min Blue Flame (e.Ragazzo-Jaguar) är betäckt med Rosevelt och tog sig på första försöket, en seminering. Så allt har gått precis som det ska så här långt! hoppas att turen håller i sig.. Hon är kollad efter 90 dygn med och allt såg bara bra ut då. En liten livlig krabat som försvann ur bild när matte ville titta :p
Hon beräknas föla i början på april :laugh:

Mm! Önskade så högt en Rosevelt-bebis :(... Räknade fel på en dag, hon hade släppt ägget redan på dygn 17...
Hon ska vara bra i brunst nu ialf, så nu får vi bara hoppas att hon tar sig! Skulle hon inte göra det så har vi en PRE-hingst som står bara 10 min härifrån som är mkt intressant annars :D :p

Mitt sto e. Flemmingh-Shogun**-Aderlass betäcktes på 30 dagars brunsten och blev dräktig på första försöket med Flashdancer I.M.

Det andra stoet e. Royal Diamond-Legat-Apertif fölade sent så vi provade att seminera på fölbrunsten med Faustinus. Hon hade lite vätska men eftersom vätskan såg klar ut så provade vi. Hon tog sig inte men på brunsten efter blev hon dräktig.

Ridponnystoet e. Speyksbosch Dancer seminerades med E.G. Pauli och blev dräktig på första försöket hon också.

Victovie: Vad tråkigt att hon inte blev dräktig med Rosevelt. Gillar honom och hans avkommor skarpt. Hoppas det går vägen!!!

Vem vet det kanske är en swb/pre bäbis som ska bli nästa stora grand prix stjärna! :idea:

Trevlig tråd :laugh:

Sto efter Don Frederico- Foxhunter - Tannenhein xx
Dräktig med Rousseau, fick ett riktigt fint stoföl i år efter Belamour!

Första stoet e. Florestan I-Watzmann-Sansibar dräktig med Damsey på första försöket:banana: Ber föla 13 april

Andra stoet e. San Quintero-Granit-Pontus seminerades med Ampere tog sig inte:( seminerades sen med Faustinus och tog sig direkt:banana: Ber föla 1 juni

Tredje stoet e.Bellini-Donauwind-Herzbube seminerades 2 ggr med Ampere tog sig inte :( hängde sig sen o kom inte i brunst men seminerades sen med Faustinus och ska kollas vilken dag som helst... Usch det blir sen fölning dåifall:cry:

Alla ston kollade idag. Fortfarande dräktiga =)

Sista stoet även hon dräktig så full pott:banana: Känns sådär med sista stoet bara det blir så sen fölning, det tycker jag inte om!

*kl*

Jag har tre ston dräktiga, men endast ett som kan räknas som dressyrsto (egentligen dubbeltalang). Det är mitt gammelsto e.Kaliber- Diamant- Herzog och hon är dräktig med Highcruiser e.Hohenstein- Lauries Crusador xx, beräknad fölning 15 juni.

*kl*

Vi väntar följande föl nästa år om allt går vägen:

ca 7 april Highcruiser-Ginella (Don Gregory-Rubinstein)

ca 10 maj Firenze-Cittadella (Rotspon-Atlantic Boy xx)

ca 18 juni Blue Hors Don Romantic-Fabienne (Bernstein-Chagall)

ca 28 juni Dionysos-Nouvelle (Magritte-Good Future)

Liknande trådar

I
Avel Ja ännu en brunstfråga. vad har man annars Buke till :p Skulle vilja veta era erfarenheter av dräktighetsresultatet baserat på...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur