Dräktiga dressyrston

Sv: Dräktiga dressyrston

Min är nog oxå lite "dubbel", har tidigare lämnat hästar som går svår hoppning och fälttävlan, men jag chansade lite, fick en hingst i år e Florencio som fick 8-8-9 på gången, så det var ju lyckat. :dHon är dräktig med Nobel, kände för att "gardera " med hopp/dressyr-meriter

oj, vad spännande =)
Jag jobbar i stalllet där han strår och gillar honom skarpt, en mkt trevlig häst :laugh:

Jag skev iofs inte i den förra tråden men jag har betäckt mitt sto Nobely B (Triton-Overste) med Tsarevitj, vi kom igång rätt sent, men som tur var blev hon dräktig på första försöket :)
Om allt går som det ska kommer det en liten fölis i början av juni

Vad roligt att du använt Tsarevitj! En jättefin hingst som jag gärna hade använt. Synd att detta var hans sista säsong i avel:(.

Ingen av dessa är mina men dessa väntas u. stona där jag jobbar - inriktning gångarter.

Blue Hors Don Romantic till sto 1 ( Topaasch - Warsteiner )

Blue Hors Don Romantic till sto 2 ( Métall - Maraton )

Zuidenwind till sto 3 ( Amiral - Hertigen )

Zuidenwind till sto 4 ( Gigolo - Master )

Blue Hors Zack till sto 5 ( Warsteiner - Lambert )

Blue Hors Leredo till sto 6 ( Métall - Gigolo )

JJ Rayban till sto 7 ( De Noir - Manstein )

Blue Hors Hotline till sto 8 ( Topaasch - Panasso )

Blue Hors Don Romantic till sto 9 ( Master - Napoleon )

Zuidenwind till sto 10 ( Don Romantic - Maraton )

Blue Hors Hotline till sto 11 ( Florencio I - Gigolo )

Blue Hors Hotline till sto 12 ( Panasso - Hertigen )

*knapplån*

Här hemma är följande ston dräktiga;

Highcruiser - sto e. Guinness-Arram-Bordeaux (utlånad)

Ampère - sto e. Nactus-Krevad

Bocelli -sto e. Akribori-Guinness-Arram

Zuidenwind - sto e. Master-Napoleon-Kew Gardens xx

Florencio I - sto e. Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx

dessutom har vi följande kvar att kolla i veckan som kommer; Don Romanticstoet har varit dräktig tidigare under säsongen men resorberat och är omseminerad;

Zuidenwind - sto e. Don Romantic-Maraton-Gaspari

Zuidenwind - sto e. Metall-Bolero-Pajazzo

Don Romantic - sto e. Furst Heinrich-Don Gregory-Rubinstein

Fürst Heinrich stoet låter som en drömhäst med den stammen!! ...och sen DR på det, waow:love:! Jag håller alla tummar för att det blir en godkänd hingst:bump:!

och mitt 3 års sto e. Rascalino -Werther är dräktig med Zuidenwind. Ber föla slutet av april. Tycker det redan börjar bukta under magen ;-P

**KL**
Jag har ett sto dräktig iår, Zuidenwind gick till mitt nya sto, om allt går enligt planen kommer en brun eller gulbrun hingstunge födas 25:e maj.

e.Bernstein(elit) u.Nivea (elit)-Herkules(A-prem) u.Norma (elit)-Nepal u. Niva (A-prem)-Immer

Jag tror att det kan bli en kanontrevlig kombination.
/U

Sto 7 år e. Dream of Heidelberg II-Donnerschlag-Donnerhall är dräktig med Firenze 1174 e. Florestan I. Hon ska ha i April 2010.............är jätte nervös då det är 1:a fölet för oss båda:confused:
Ville ha en nättare hingst som matchade henne som är både grov & lång i kroppen, vi får se hur det tar sig. Hoppas så klart att det blir en liten dressyrtalang:love:.

Ewa

Liknande trådar

I
Avel Ja ännu en brunstfråga. vad har man annars Buke till :p Skulle vilja veta era erfarenheter av dräktighetsresultatet baserat på...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka