Dräktig??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Solve85
  • Startdatum Startdatum
S

Solve85

I tisdags upptäckte jag att mitt sto hade mjölk i juvret...
Först blev jag förskräckt och tänkte *shit oxå* :eek:
Men efter att ha sansat mig och läst på lite insåg jag att hon kan ha producerat mjölk ändå, hon har ju haft 3 föl innan.
Men igår när vi tittade på henne och funderade lite så kom vi fram till att magen har växt mycket. Hon är ganska vältränad så hon är ju inte super fet men när man tittar på en bild på henne så ser man bara en stor mage...
Vi stod och tittade på magen och den rör sig lite "annorlunda" och inte i takt med andningen.
Jag har bara ägt henne sen Januari och hon har stått på ett stuteri innan.

Nu har jag betsämt mig och beställt ett graviditetstest (weefoal) för att vara på den säkra sidan.

Men vad tror ni? Kika in på hemsidan under galleriet RUBRIKA och titta på bilden där vi står tillsammans med en skäck www.solve85.mittspejs.se

Hon går på magert bete så hon borde inte vara rund om magen.
Hon har uträknad foderstat osv så det är nog inte proteinbrist...

/Sölve

Sv: Dräktig??

Glömde skriva att hon har blivit sur när man tar henne på magen och sparkar mot skänkeln...

Ingen här kan säga om din häst är dräktig eller inte (så vitt jag vet är här ingen med röntgensyn ;)). Låt en veterinär (gärna seminvet) undersöka henne så får du snabbt svar! :)

OT, men hur sjutton ligger sadeln på skäcken?!

Nä, det är klart. Får väl vänta på att testet ska komma...

Sadeln ligger för J-vligt men den är såld... (inte vår häst)

Ring stuteriet o fråga om hon var seminerad förra året, dom kanske trodde hon var tom:grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka