Dräktig??

T

trolli

Jag har en liten toy pudel flicka hemma som blev parad för ca två veckor sen.

Vulvan var svälld i ca en vecka-tio dagar. Vilket den inte brukar vara när hon löpt färdigt. Sen har jag märkt nu på sistone att hon har lite flytningar,inte mycket,men ibland. Den är vit/gul aktig och verkar lite seg. Jag har luktat men det luktar ingenting om det. Hon tvättar sig och håller det rent,men slickar inte hysteriskt. Det är inte rött och irriterat på någon sätt,det är fint och rent. Kan det vara ett tecken på att hon är dräktig?? Om inte,vad kan det vara annars?? Hon är lika pigg och glad som hon brukar vara,leker och stojar,äter som vanligt,så det är ingen skillnad på henne så att allmäntillståndet skulle vara påverkat.

Sv: Dräktig??

Jag har en liten toy pudel flicka hemma som blev parad för ca två veckor sen.

Vulvan var svälld i ca en vecka-tio dagar. Vilket den inte brukar vara när hon löpt färdigt. Sen har jag märkt nu på sistone att hon har lite flytningar,inte mycket,men ibland. Den är vit/gul aktig och verkar lite seg. Jag har luktat men det luktar ingenting om det. Hon tvättar sig och håller det rent,men slickar inte hysteriskt. Det är inte rött och irriterat på någon sätt,det är fint och rent. Kan det vara ett tecken på att hon är dräktig?? Om inte,vad kan det vara annars?? Hon är lika pigg och glad som hon brukar vara,leker och stojar,äter som vanligt,så det är ingen skillnad på henne så att allmäntillståndet skulle vara påverkat.

Hej. Jag har haft parning just nu. 11.-13-15-17 Dygn. Hoppas det blir något.. Jag har nu kollat in tiken på 20dygnet. Hon är lite svullen men har gått ihop. Hon brukar vara en mönster tik. jag menar på att vara dräktig. men man vet ju inte. Har fått hört att många tikar har gått toma i år. Säkert allt regnade. Dom har ju inte fått sol som dom ska ha. har säkert med hormonproduktionen att göra. Vi håller tummarna.

Du får kolla henne med ultra ljud efter tre veckor. Sen kan du andas ut.

Jag förstår inte vad du menar. Hon var svullen tio dagar,. Var inte det under parnings perioden, det är ju ganska normalt. Man du skriver efter löpet. Hoppas jag har missförståt. Om du parat henne så brukar dom ju gå ihop.

Ja hon var svälld tio ca 10 dagar efter löpet,inte alls lika mycket som under själva löpperioden men dock inte gått helt tillbaka. Hon var ju svälld under löpet också men det är ju som det ska. Men det brukar ju gå tillbaka helt när hon löpt klart men inte denna gången.. Hoppas du förstår nu vad jag menar. :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Jag ska kolla henne med ultraljud men det är ju ett tag kvar innan jag kan göra det. Det var därför jag undrade om detta var något slags första tecken?

Är en tik dräktig så brukar inte svullnaden på vulvan gå ner efter löp. Utan de fortsätter att vara svullna ....

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 545
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: Raderad medlem 94602
·
Katthälsa Jag ska väl börja med att säga att jag har pratat med vår vanliga veterinär, men skulle vilja ha lite mer input om vad det kan vara...
Svar
10
· Visningar
10 302
Senast: Meibla
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 274
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka