falukorw
Trådstartare
Min dräktiga tik på dygn 49 idag mår inte bra. Imorse vid 5 började hon kräkas, bara vatten och slem. Gjort det ca 1-2ggr/timmen fram till nu. Avföringen är helt normal. Verkar en aning loj men svårt att säga om det beror på regnvädret som hon hatar eller något annat. Normal temp 38.1. Vill inte ha någon mat vilket är extremt ovanligt för henne. Flytningar har hon haft hela dräktigheten och de är genomskinliga och luktfria.
Är väl ingen fara att hon inte får någon mat idag, valparna tar ju vad de ska iaf. Hoppas hon ätit något olämpligt men man blir betydligt mer oroliga när de är dräktiga. Vad kan det annars vara? Hur länge kan man fasta en dräktig tik?
Är i valet och kvalet om jag ska åka till veterinären eller inte... Vad skulle ni gjort?
Är väl ingen fara att hon inte får någon mat idag, valparna tar ju vad de ska iaf. Hoppas hon ätit något olämpligt men man blir betydligt mer oroliga när de är dräktiga. Vad kan det annars vara? Hur länge kan man fasta en dräktig tik?
Är i valet och kvalet om jag ska åka till veterinären eller inte... Vad skulle ni gjort?