Dräktig kaninhona....

Ferrari

Trådstartare
Jag har en hona som är i fjärde veckan nu... enligt mina beräkningar ska hon få ungar på lördag (31 dagar)....
Men hon har ej börjat bädda ännu, hon har endast lagt in halm i huset..... :( Vad ska jag göra?
Hon ahr ej lagt in pälsen och i alla böckerna står det 10-7 dagar innan födseln....... :crazy: Är verkligen orolig för min lilla tjej, hon är 1 år och har fått en kull innan som gick galant... (blev tjuvbetäckt)!! :mad: Men nu händer inget...... Snälla, vet ni vad som har hänt med min hona...?

Lita inte på böckerna...De drar inte pälsen förrän några timmar innan förlossningen när värkarnabörjar, vissa honor drar en vecka innan men det är ovanligt. Så ta det lugnt 28-34 dagar är de dräktiga.

Ta det lungt det är jätte olika från kanin till kanin. Min ena löwen hona bäddar ca: 1 vecka innan och är dräktig i exakt 31 dagar varje gång medans den andra löwen honan bäddar precis innan hon föder och är dräktig mellan 40-45 dagar vilket är alldeles för länge enligt böckerna men så är det. Lycka till!

HON FICK SINA UNGAR, LÖRDAGEN DEN 20/3......

Det blev fyra små söta ungar.....

Tack för alla svar :rofl:

Hi hi vad gulligt! :love: Min kaninhona ska också få ungar men hon är bara i andra veckan än så länge... :crazy:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 261
Senast: regina11
·
Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 584
Senast: JLoveJ
·
M
Övr. Katt Hej, hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med mitt problem. jag har en hankatt, en honkatt som är dräktig i 2 veckan(Svea) och...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Har ett bekymmer, det är så att när vi köpte vårt hus var det en honkatt här som förra ägaren till huset sa att hon skulle hämta när...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama