Fick precis ett samtal från stallet om att min fölmärr (beräknad i slutet av april) står med hög feber (över 40 grader) och flytningar, helt plötsligt. Allt har varit helt normalt med märren och dräktigheten fram till nu. Veterinär är givetvis på väg. Men jag har aldrig haft problem med en dräktighet innan, så jag står lite handfallen och frågande vad som är på gång. Vad fan betyder det här, har hon kastat och är infekterad av det (har inte sett något innan som tyder på kastning, men det är ju inte så ovanligt vad jag förstår), är hon på väg att kasta, eller kan hon ha någon typ av infektion ändå? Vaccinerades alldeles nyligen mot virusabort, kan det ge någon reaktion?
Antar att det blir UL idag för att kontrollera status på dräktighet och livmoder, sen får man väl ta det därifrån. Har hon kastat är det ju inte så mycket att göra åt det tyvärr, bara att försöka få märren frisk igen.
Antar att det blir UL idag för att kontrollera status på dräktighet och livmoder, sen får man väl ta det därifrån. Har hon kastat är det ju inte så mycket att göra åt det tyvärr, bara att försöka få märren frisk igen.