Dräktig häst???

B

Becca85

Nu undrar jag om min nya häst kan vara dräktig?
Hon har nämligen "mjölk" i sina juver och då brukar man ju vara dräktig. Men hon brunstar också, väldigt mycket.
Så kan hon vara dräktig eller är det jag som är tokig.
Har det hänt att hästar är dräkitga fast de brunstar.
Blir jätte gald om någon kan reda ut detta för mig.
/Becca
 
Sv: Dräktig häst???

Högdräktiga ston (som din skulle vara om hon vore dräktig med mjölk i juvret) brunstar normalt inte.
Det låter som om hon kan ha nån form av "hormonrubbning".
Har hon så starka brunster kan det hända att hon överproducerar vissa hormon, med mjölk i juvret som resultat.

För säkerhets skull kan du låta en veterinär dräktighetsundersöka henne!
 
Sv: Dräktig häst???

Okej. Så om det ska vara som vanligt så skulle hon inte kunna vaa dräktig. Men har detta hänt någon gång????.
Jo en dräktighetsundersökning kanske man skulle göra.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 704
Senast: Skjøldur
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 557
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp