Dräktig eller inte?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare moonlightmotala
  • Startdatum Startdatum
M

moonlightmotala

Fy vad jobbigt och nervöst det är att vänta....
Har sto med föl på semin. Stoet är semin. med Sandreo och kolaldes i går på 15:e dygnet. De TROR hon är dräktig, men vet. vill kolla igen på måndag.
Tycker det är lite tidigt att kolal 15:e dygnet, men det kanske är vanligt!? 17:e har jag alltid varit inställd på....

Snälla, håll tummarna för att det blir en liten Sandreo avkomma nästa vår :)

Sv: Dräktig eller inte?

*trådkapning.. sorry*

Har 2 ston som ja precis kollat på dygn 30 resp. 17.... jag var så nervös innan men gissa vad jag är nu?! Ska kolla båda damerna igen på dygn 90 & 45!!

hoppas hoppas!! //MW

Jag håller tummarna! :) Själv har jag två att vara nervös för, förutom PRE-stoet (som konstaterades dräktig förra måndagen) har Celena också betäckts med en ståtlig PRE-hingst! Valde en hingst på naturlig betäckning till henne, eftersom hon ju är till åren kommen och jag inte vet huruvida hon kommer bli dräktig eller inte. Hon står ff kvar hos hingsten, och eftersom deras vet bara kommer ut onsdagar bad jag om att få henne kollad redan igår, på 14 dygn - utifall att det gick att se något. Tydligen syndes en liiten liiten prick, som kan vara ett embryo. Enligt vet. fanns det åtminstone inga tecken på att hon inte är dräktig, vad det nu innebär. Hon skall kollas igen nästa onsdag.. Hälsa M!

Tycker det är lite tidigt att kolal 15:e dygnet, men det kanske är vanligt!? 17:e har jag alltid varit inställd på....
Jag håller med, om det inte är så att man vill kolla ifall det är tvillingar innan äggen fäster. Men då har man ju blivit förvarnad om det redan innan så att säga.

10 tecken*************

Senast ändrad av en moderator:

Tydligen syndes en liiten liiten prick, som kan vara ett embryo. Enligt vet. fanns det åtminstone inga tecken på att hon inte är dräktig, vad det nu innebär. kollas

Så är det här med. Ibri visar inga teckan på att INTE vara dräktig. Hon visar inga teckan på att brunsta om.
Men vet ville vara helt säker på att det inte var en cysta han såg.
Maria är lika nervös hon, vi har ju köpt Ibri och fölet tillsammans :)
Jag ska hälsa!

Aha, kul! Ja, jag såg någonstans att ni hade köpt ett avelssto tillsammans, som hade haft en riktigt snygg unge förra året! :d Lycka till med henne!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 084
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 678
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag har ett sto, som haft två föl innan jag köpte henne. Lätta fölningar, friska föl och stoet gillar att vara mamma/dräktig. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 326
Senast: tanten
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 029
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka