Dräktig tik, hur stor blev hon?

Karolina90

Trådstartare
Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det?
Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller handen nedanför revbenen på båda sidorna, har känt något sedan dygn 43, hon är inte tjock (enligt mig iallafall haha men jag ser henne varje dag dock) enligt andra har man fått reaktionen ”oj det är nog mer än en valp där iallafall” 😅 förra kullen fick hon 3 st
vilket är väldigt lite för att vara labrador (det var hennes första kull då)
Hon her gått upp 3,5 kg, om ja mätt henne rätt har hon ökat 14 cm bakom revbenen och 8 cm över bröstet

Men spännande att höra era historier
 

Bifogade filer

  • IMG_8181.jpeg
    IMG_8181.jpeg
    338,1 KB · Visningar: 145
Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det?
Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller handen nedanför revbenen på båda sidorna, har känt något sedan dygn 43, hon är inte tjock (enligt mig iallafall haha men jag ser henne varje dag dock) enligt andra har man fått reaktionen ”oj det är nog mer än en valp där iallafall” 😅 förra kullen fick hon 3 st
vilket är väldigt lite för att vara labrador (det var hennes första kull då)
Hon her gått upp 3,5 kg, om ja mätt henne rätt har hon ökat 14 cm bakom revbenen och 8 cm över bröstet

Men spännande att höra era historier
Min BC på 18 kg "normalvikt" gick upp ett kg per valp. Vägde 27 dagen före de föddes.
 
Min BC på 18 kg "normalvikt" gick upp ett kg per valp. Vägde 27 dagen före de föddes.
Spännande, jag har röntgen på måndag så spänningen får bli några dagar till 😅 jag hoppas det blir fler än 3 st denna gången 🙏🙏🙏 vi vill behålla denna gången så att ha lite valmöjligheter och öka chansen för förhoppningsvis olika kön vore ju bra 😅
 
Min tik låg normalt på 9kg, gick upp 5kg, var stor som ett hus och slutade med 9 valpar. Har Kooikerhondje så ingen jättestor ras. :grin:
 
Jag är så besviken… var på röntgen och dom kunde se 2 st… fattar ingenting 😢😢 visst att de kan ligga bakom som dom inte ser men svårt att tro det 😣
Bättre än för många eller 1. Hoppas du på två pigga glada valpar och så tar du en kull till om ett år. Detta kommer tiken klara nästan själv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp