Down memory lane

Det roliga är att jag har jobbat med media sen början på 80-talet. Jag har jobbat med alla de där gamla videoformaten. Min dotter tyckte plötsligt att jag var en dinosaurie😁

Jag alskar att telefonluren fortfarande anvands som symbol for telefonen:D
Inte bara luren i sig, utan även den lyfta respektive olyfta luren för om samtalet besvaras eller inte.
Så mycket enklare över lag att göra funktionella symboler när inte allt var "liten fyrkantig pryl".

Symboler har rätt stark livskraft när de väl är etablerade, så länge de är meningsfulla i sin användning.
Vi har t.ex. denna
1730261390422.webp

Inte direkt så att det finns någon opinion för att den behöver bytas pga. inte stämmer med verkligheten...

Det jag inte saknar är när det tog en halvtimme att ladda hem en mp3 fil från Napster. Och min telefonräkning femdubblades. Och att ingen kunde få tag i mig eftersom linjen var konstant upptagen.

Jag minns att det gick åt nästan en hel natt och typ 3 disketter för en låt.

Liknande trådar

Övr. Hund https://www.instagram.com/reel/CWY2z7AIjN6/?utm_source=ig_web_copy_link En liten hyllning till min hund som står ut med mig i torrt och...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Länk till vad som utlöste min fundering: Färre barn med Downs syndrom föds i Sverige och Danmark | Aftonbladet Visst är det härligt med...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 564
Senast: Egonson_
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18