Dottern ska börja tävla - vad tänka på???

C

Cathrine

Har mätintyg, men vad är det mer som behövs?

Jag har grönt kort - det gäller väl även för 10-åriga dottern?

Vaccinationsintyg finns.

Chipsmärkning behövs väl inte förrän nästa år?

Ägarbyte på ponnylicensen är anmält.

Nummerlapp till ponnyn finns.

Sporrar finns (ska de användas?) - är 15 mm.

Medlemsskap och ryttarlicens är på g.

Jag har själv inte tävlat ponny mer än några klubbtävlingar i hoppning för måååånga år sedan, så jag har noll koll.

Tips?

MVH

Cathrine

Sv: Dottern ska börja tävla - vad tänka på???

Ett glatt humör och lite jäklar-anamma? Annars har du väl allt på listan.

sporrar behövs inte försen i LA. Så jag tycker nog ni ska skippa dom om hon inte brukar använda. (om hon inte ska rida LA såklart)

Alla papper verkar ju vara iordning så tänkt mest på att förbereda dotter och ponny så mycket som möjligt! Att programmet verkligen sitter och att ni tillsammans går igenom hur dagen kommer se ut. Att man startanmäler och sådant. Förklara redan innan regler på framridning och på banan och sådant så att inget kommer oväntat. :d Tänk också på att ha realistiska mål, gärna något lägre, alltså något som hon med all sannolikhet kommer att klara, så att hon blir nöjd och får en postiv upplevelse!!! :)

Det kommer säkert gå bra!

Man får ha "läsare" av programmen iaf på lokal nivå (tror att det gäller regional också). Tänk på att det kommer ett nytt TR 2005, vissa saker kan ändras, skaffa dig TR och håll dig uppdaterad!

Sporrar behövs väl inte förens på regional tävling?
Eller är det andra regler för ponny? :crazy:

Ja, jävlar anamma kan behövas, om inte annat så vassa armbågar på framridningen :smirk:
Tycker att det låter som om du fått med det mesta, glöm inte reg.beviset, och som alltid, en stooor fikakorg!

Ja, du får väl önska din dotter lycka till när det är dag :D

Aha, jag har för mig att det är på regionaltävling.
Fast jag har inte läst TR på hur länge som helst och håller mig inte speciellt uppdaterad eftersom jag inte tävlar ute. :p

Jag har iaf för mig att det är på regional, vilken klass som helst, man ska ha sporrar.

Glatt humör har jag nästan alltid - men jävlar anamma... :confused: Är det för framridningen?

MVH

Cathrine

Då skippar vi sporrarna - trodde de var obligatoriska...
;) Ska börja med LB:1.

MVH

Cathrine

Ska skaffa TR. :) Det är kanske bra med läsare? Får fundera lite på det.

MVH

Cathrine

Oooops - glömde skriva att vi har det... :angel:

MVH

Cathrine

Maaaat! :d Nä, det glömmer vi nog aldrig... :angel:

MVH

Cathrine

Att göra en packningslista kan vara bra att bock av på, så att man säkert inte glömmer nåt.

En sak som är jättebra (förutom det du redan fått med) är att dels göra en lista på vad som ska göras veckan före, det har jag alltid och gud vilken hjälp det är! Och en lista vad som ska packas, vilken dag man ska göra det, vad ponnyn ska göra osv. Det är lätt att glömma listan dock, sätt den på boxdörren/skåpsdörren.

Lycka till!

Packningslista är bra - jag är något av ett list-freak.... :smirk:

MVH

Cathrine

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi har kommit så långt att vi ska börja leta ponny till dottern som blir 11 år i år. Det är första ponnyn och vi tänker oss en C ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Yrja
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Jag har haft ett tävlingsuppehåll på lite drygt sex år, egentligen ända sen jag slutade rida ponny. Min sista säsong var 2007, och jag...
Svar
1
· Visningar
1 934
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka