Det var min pappas idé att börja på ponnylekis, som det hette för 20 år sedan.
(Undrar om han skulle ta tillbaka det om han kunde
)
Varken han eller mamma hade någon erfarenhet av sporten sedan tidigare.
Min pappa körde mig och var där med mig varje vecka efter det. Han satt med på teorilektionerna och lärde sig tillsammans med mig, då 4 år gammal. Jag blev äldre och lärde mig att sadla och tränsa på egen hand och därefter hände det att jag blev lämnad och hämtad de gångerna pappa behövde göra annat på måndagkvällen.
En timme i veckan fick jag och mitt intresse min fars fulla uppmärksamhet.
Och jag blir gråtmild över vilket privilegium jag haft.
7 år senare bytte jag ridskola till en som erbjöd mer avancerade grupper, och dessutom låg på cykelavstånd.
Då fick jag klara mig helt själv, 11 år gammal, i ytterligare några år. Jag lyckades också bli medryttare på en ponny i samma stall. Vilket gjorde att jag red oftare.
Pappa var alltid med när han kunde, för att han ville se mig göra det jag älskar.
Nu 21 år efter ponnylekis är jag inne på min andra egna häst.
Pappa är ofta ute på lunchen och mockar och gör alla sysslor, för att han tycker att det är mysigt.
Med förra hästen gick han upp i ottan för att köra oss till tävlingar och träningar, han har åkt ut och tagit emot veterinärer och hovslagare när jag inte hunnit och han har varit till sådan obeskrivlig hjälp genom alla år.
Han var också den som fick ge mitt sto ett sista farväl när vi efter en skada var tvungna att låta henne somna in.
Och vi grät i tystnad bägge två den dagen, lika ledsna över vår förlorade familjemedlem.
Min ridning blev min och pappas egen grej, vår egen tid, och jag har honom att tacka för så himla mycket.
Jag identifierar mig helt med ridningen, jag är den jag är mycket tack vare hästarna och jag vet att min pappa är stolt över mig och allt jag åstadkommit.
Mitt hjärta blöder av att läsa hur många föräldrar som inte kan lägga denna tiden och engagemanget på sina barn.
Jag fick en timme i veckan i sju år, efter det rullade resten av sig självt, och jag är min far evigt tacksam.
Han är min hjälte!