Doppresent?

Vi gav vår dotters kusin portvin i doppresent, vi nosade reda på ett vin som bara kommer bli bättre av att ligga 20 år i en vinkällare. Det var en uppskattad present från föräldrarnas sida, men det är ingenting jag hade givit bort till vem som helst.

För egen del önskade vi "användbara" saker till dotterns namngivning som inte riskerade att bli undanstoppade, bland annat fick hon gåvagn, åkpåse och böcker som kommit väl till användning.

På namngivningscermonin vi var på sist gav vi en fotografering med ett par bilder de kunde framkalla och ett par de fick på usb tagna utav riktig fotograf i studio :) det var väldigt uppskattat och de tog nån bild på bara barnet och nån bild på deras barn ihop. De hade fått ta på hela familjen om de hade velat också :)

Alla Harry Potter böckerna.
10 ridlektioner :angel:
Prenumeration på typ Bamse.
En tavla från mrsmighetto eller studio Edin.

Ovanstående hade jag tyckt varit kul att ge bort och blivit väldigt glad över att få.

Mvh Miks

Jag är väldigt bekväm av mig, så gäller det barn ur min mans släkt får han själv skaffa present.

Ett tag märkte jag att jag tog på mig nån sorts roll som Kvinna, och tog Ansvar för sånt. Men sen slutade jag.
Fast jag tycker det är kul/mysigt att gå och fixa :up:. Jag älskar att hålla på och förbereda och fixa pressenter satt jag klagar inte! :D Att jag skrev att sambon inte läser så mycket och kan bidra var väl mest för att slippa kommentarer om att jag ska fråga sambon om lämpliga böcker.

Om vi ska ha dop när vi får barn så skulle vi uppskatta att foll kom och dom som vill ge något får gärna ge valfri summa (anonymt om man vill) i sparbössa så vi kan sätta in på barnets konto. Tycker barnen får så mkt grejer på dop och frågan är vad som kommer att användas!
Men tror din bokide ändå är bra! Gav min kompis dotter en hel kasse med böcker från det att jag var liten, böckerna är fortfarande uppskattade och dottern fyller snart sju :)

Vi ska ha namngivning i helgen och hoppas vi slipper fula prydnadssaker i tenn/"silver" och leksaker i plast. Men jag tror och vet att våra familjer har bättre smak än så! Stora dottern som nu är drygt 2 år fick bara en sån present som vi helst hade sluppit - en silvrig och rosa fotoram av en av våra kompisar, den har vi inte kvar. I övrigt fick hon gunghäst, träleksaker, halsband (tidlöst hänge i silver från efva attling), sparande.
Ett träd vore inte dumt att få, vi har precis utökat vår tomt för att bygga nytt hus på så trädgården är till stor del bara en gräsmatta. Fina böcker typ Astrid Lindgren, Elsa Beskow mfl är oxå uppskattade presenter.

Det här med alkohol i doppresent att öppna vid 18-20 års ålder hade vi inte uppskattat, vi har ingen alkoholkultur i vår familj pga flera släktingar på bådas sidor med alkoholism.

När min systerdotter döptes hade jag köpt ett sådant här armband men med systerdotterns namn på cirkeln (såklart). Inte i barnstorlek utan hon kan ha det när hon blir tonåring. Lite kul för man kan fästa fler berlocker på det, tex Thomas Sabo-berlocker (=moster har gjort det enkelt för sig med framtida presenter :angel:).

9402698-origpic-81b96e.jpg

Jag köpte en stjärna till min brorsdotter och en berlock till min systerdotter, precis som @mooi och av precis samma skäl. Nu till ettårsdagen fick hon t.ex en liten tårta hon kan fästa i armbandet :D

I sommar ska jag iväg på dop - sambons systerson ska döpas :). Men det står helt stilla i mitt huvud... Jag vill absolut inte ge det här vanliga tråkiga som barnen alltid får... Det första jag kom och tänka på var en flaska fin whisky som skulle kunna stå tills han fyller 18/20? Men jag vet inte riktigt om det är en bra idé... Jag funderade även över någon bok. Men jag skulle vilja ge någon bok som han kanske har mera uppskattning av senare i livet? "Alla" kommer ju ge honom dom här böckerna där det är en färdig skriven historia och så har man bara skrivit in hans namn?
Funderar lite över om man kanske kan hitta någon samlingsvolym med tex astrid lindgrens berättelser? Just nu står det helt stil i huvudet? Finns det flera bra samlings volymer som skulle kunna passa?

Skedar, porslin ect står ju bara fram tills dom antingen kastas in i "vardagslivet" eller ner stoppade i en låda...

Vad skulle ni "önska er" till ert barn under dop?
Gav min lillebror en flaska portvin. Påminde pappa om det nu när han tog studenten och den är kvar och ska överlämnas när han fyller 20, eller vad gränsen nu är. Vet inte vad lillebror tycker om det dock :D

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 358
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag har begåvats med ett syskonbarn. Barnet är adopterat och tre år fyllda. Nu ska hen döpas och jag och min bror är utsedda till...
Svar
14
· Visningar
2 318
Senast: Lupino
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 609
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama