moster
Trådstartare
I sommar ska jag iväg på dop - sambons systerson ska döpas . Men det står helt stilla i mitt huvud... Jag vill absolut inte ge det här vanliga tråkiga som barnen alltid får... Det första jag kom och tänka på var en flaska fin whisky som skulle kunna stå tills han fyller 18/20? Men jag vet inte riktigt om det är en bra idé... Jag funderade även över någon bok. Men jag skulle vilja ge någon bok som han kanske har mera uppskattning av senare i livet? "Alla" kommer ju ge honom dom här böckerna där det är en färdig skriven historia och så har man bara skrivit in hans namn?
Funderar lite över om man kanske kan hitta någon samlingsvolym med tex astrid lindgrens berättelser? Just nu står det helt stil i huvudet? Finns det flera bra samlings volymer som skulle kunna passa?
Skedar, porslin ect står ju bara fram tills dom antingen kastas in i "vardagslivet" eller ner stoppade i en låda...
Vad skulle ni "önska er" till ert barn under dop?
Funderar lite över om man kanske kan hitta någon samlingsvolym med tex astrid lindgrens berättelser? Just nu står det helt stil i huvudet? Finns det flera bra samlings volymer som skulle kunna passa?
Skedar, porslin ect står ju bara fram tills dom antingen kastas in i "vardagslivet" eller ner stoppade i en låda...
Vad skulle ni "önska er" till ert barn under dop?