Doppresent

eyz

Trådstartare
Idag trillade en dopinbjudan in. Jag har själv aldrig varit på dop och vet inte riktigt vad man brukar ge i doppresent.

Vi snålar på föräldradagarna så ekonomin är inte i topp men hellre leva tight ett par år än att missa (som vi ser det) sonens tidiga uppväxt. Jag har själv ett visst tecknar- och målarintresse och i skåpen ligger akvarellfärger och block och jag funderar på om man kanske skulle göra en tavla att ge i present - ekonomiskt för oss och kul att få. Eller?

Är det snålt att göra något själv och ge bort? Om inte - finns det något man traditionellt brukar ha med på doppresenter (namn/födelsedata)? Jag vill ju i så fall göra min egen grej men det måste vara genomtänkt...

All tänkbar hjälp mottages tacksamt! :)

Sv: Doppresent

Jag skulle bli väldigt mycket gladare för en tavla än för alla dessa silversaker som ständigt ges och som sedan transporteras med barnen i en låda. Vem behöver tre spargrisar i form av en sittande silvernalle?? Ett gäng udda skedar??

Eller en skänkt hundring till Haiti eller något bra. Jag ger träd och getter och sånt.

Din ide är toppen.

om du tar ett kort på bebisen och målar av är jui det en jättebra present!
Jag själv hade iallafall blirt skitglad över det, ett kort på väggen är ju inte lika personligt:laugh:

Som de andra skriver. En tavla tror jag de blir riktigt glada över, personligt och ingen masstillverkad spargris.

En liten pall :love: Eller en namnskylt? Rasmus fick en supersöt av en släkting men jag hittar ingen bild på den :mad: Eller så målar du en potta! Jag köpte en svartpå ikea och målade eldflammor i bak och skrev Rasmus i fram :)

php40ofc1.jpg

Haha vilken söt snorjöns! Och pottan var ju supercool. :D

Tror det blir en tavla ändå då, dags att börja fundera på motiv... Tyvärr har vi inte träffat flickan ännu och ber man om en bild känns det som ett måste att leverera en avbildning och SÅ säker på att måla människor känner jag mig inte, jag vill kunna ha möjligheten att köpa något i sista sekund om alla alster skulle bli rent förskräckliga. ;)

Jag har varit på två dop, i samma familj kan tilläggas.;)

Till deras första barn köpte jag en bok, "min första tid" eller liknande hette den. Var nog inte dyr iom att jag inte kommer ihåg det speciellt, var ju ändå 5 år sedan. Supergullig som man skriver i datum och små gulliga saker o kort som man ska sätta i som ex. på pottan själv för första gången.
Den var väldigt uppskattad. På det dopet så lade jag märke till att många köpt "lycko"-halsband och spargrisar. Men hua vad tråkigt med 4 olika spargrisar ändå. Deras son fick även en elefant-nalle.

Till barn nummer 2 hade jag idétorka och var väldigt stressad så då impulshandlade jag ett litet smyckesskrin i silver som ändå var såpass "vuxet" att jag hade kunnat tänka mig ett likadant nu. :D Fanns på samma ställe som de säljer smycken och spargrisar. Denna kostade runt 180:- så var den i modell större, så kunde man gravera in namnet för 60:- men jag vågade inte det i fall att de fått flera, men det hade de inte fått. Fanns supersöta små tandskrin också. också i silver men i supersöt design. kostade runt 60-80:- beroende på vilken man ville ha.
De blev superglada!

:bump:

Jerseyko: Jag gillar pottan!! Jag kommer nog att göra en likadan till min lilla groda sen! ;)

Änglapållar tycker jag är supersöta som doppresent, så jag gjorde en egen när kompisens dotter döptes.

DSC_0806.JPG

(det här är inte min utan den jag använde som förlaga) Googla så hittar du flera bilder!

Isa Form finns det massor med söta barntryck som funkar som doptavlor, vill man inte köpa kan man ju iaf få inspiration till att göra en egen tavla!:idea:

När Juni döptes fick hon bla en Fjällräven Minikånken
319-542-home.jpg

och en kanin från Maileg
mailegbloggbilder090210+040.JPG

Vi brukar ge böcker, det är alltid uppskattat. Det finns ju en hel del riktigt bra barnböcker, så det är kul att köpa också.

Jag fick en tavla på mitt dop av pappas brors frus mamma, vad nu det blir?

Vi har sedan mitt dop flyttat sådär 6 gånger eller något, så jag tror tavlan har försvunnit i någon av flytten. Tror motivet var en mus med massa blommor runt sig, eller något liknande. Minns inte så bra. Jättebra idé iallafall! Den tavlan minns jag iallafall, till skillnad från skedar och sådant (som jag vet att jag fått, men ingen aning om hur de ser ut).

Liknande trådar

Småbarn Jag har begåvats med ett syskonbarn. Barnet är adopterat och tre år fyllda. Nu ska hen döpas och jag och min bror är utsedda till...
Svar
14
· Visningar
2 318
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama