Doppresent? Tips?

Sv: Doppresent? Tips?

Ja men se där! Sånt tänker inte jag på som inte har egna barn! ;)
Hihi, det kan man säkert! Jag ska försöka någon gång - kanske till min egen unge i framtiden? Då gör det ju nada om det blir snett och fult och vint med trådar och halva rutor... :p

Glasgrejer var en bra input; jag vet att det finns ett lokalt glasblåseri i närheten... :idea: Ska smita in och spana bland deras grejer i morgon.

Är det bäst med ren prydnadsgrej eller borde det ha någon funktion som en ljusstake eller så?

det tråkigaste och mest oanvända vi fått till våra barn har varit silverramar. det mest använda har varit bestick, altså vanliga vardagsbestick man köper på guldfynd osv för strax över hundringen, de kommer användas i många år till. annat som barnen har fått är graverade tennmuggar, små askar i silver med "första tand" & "första lock" kläder, rätt start meamintalrikar-set. fotoalbum, halsband, pengar som placerats i fonder, speldosa, tavlor, barnkammarboken, m.m nallar har alltid varit totalt ointressanta för barnen.

till barnens kusin köpte vi en speldosa på önska/inspiration/duka och kläder. till en väns barn (som vi inte umgås med något speciellt) köpte vi ett silverhalsband med barnets bokstav i.

Jag köpte Lasse Åberg samlingstavlor till kompisens lilla pojke. Uppskattat just då mest av föräldrarna som satte upp dem i hans rum, nu när han är 5 år är han själv tokförtjust i "min tavla" som förevisas vid varje besök...=)
Min tanke var att det är något han kan ta med sig vid flytt hemifrån om ett antal år och som då kankse är lite coolt (eller i alla fall ok) att ha som kille.

Andra har fått sagoböcker gärna lite udda dvs inte de vanligaste som alla andra köper, Paddington brukar gå bra och sen såklart samlingsserien med Astrid Lindgrens böcker (går ju att byta om de får samma) och sen har några av tjejerna har fått klassiska stilrena smycken som alltså kan användas när de blir äldre också.

Något från lokala glasbruket (antar att de bor i närheten också) är väl en jättebra idé. Själv förespråkar jag användbara prylar och röstar för något sånt men det kan ju bero på att jag fullkomligen hatar prydnadsgrejor och har bannlyst allt åt det hållet från min lägenhet =).

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka