Dop-present

Status
Stängd för vidare inlägg.

Poxz

Trådstartare
Min pojkväns bästa kompis son (hängde ni med där) ska döpas och vi vill naturligtvis köpa en doppresent. Men vad fasiken ska man köpa?! :confused: Det där med smycken och tavlor med födelsevikt och sådant där brukar ju släkten ta hand om... Vad kan man hitta på tro?
Hjäälp!!
 
Sv: Dop-present

En bra sagobok.....

Fråga mamman vad hon helstskulle vilja att ni gav till barnet.

Jag önskade kläder och sagoböcker..... Det kan man inte få för mycket av!
 
Sv: Dop-present

Ja, det där med kläder var jag också inne på, att köpa nåt med lite mer "kvalitet" eller hur man nu ska säga, men problemet är ju att de växer ur dem så fort och det blir inga fler barn i den familjen heller så ingen kommer att kunna ärva...
Men det är helt klart ett alternativ!
 
Sv: Dop-present

Klassiska böcker-kanske med någon koppling till namnet? Gärna med någon personlig hälsning skriven i.

Någon stor och härlig filt-kanske med namnet broderat?

Någon fin/rolig/annorlunda ram?

Början till något sparande?

fårskinnsfäll-super

bobbycar, för framtida bruk visserligen men otroligt uppskattat.

något till barnrummet?

tycker att kläder är lite tråkigt då de inte annvänds så mycket eftersom dom växer ur det så fort plus att man har olika smak.

satsa hellre på någon leksak som varar typ tågbanor, bilbarnor, uteleksaker osv. garanterat uppskattat. lycka till
 
Sv: Dop-present

Beror ju på vad det är för föräldrar, men jag vet att ibland får bebisar vin eller konjak som man kan lagra tills de blir stora.
 
Sv: Dop-present

Oh, det var många bra tips! Tackar! Ska rådgöra med pojkvännen!
 
Sv: Dop-present

mimmipigg skrev:
Beror ju på vad det är för föräldrar, men jag vet att ibland får bebisar vin eller konjak som man kan lagra tills de blir stora.

Ha ha vilken rolig idé! Ja, det skulle jag personligen ha uppskattat och den här lille pojkens pappa med, men inte mamman tyvärr.... :crazy: Hon är lite... ja, inte sån, helt enkelt!
Men det där ska jag minnas till en annan gång!
 
Sv: Dop-present

Elsa Bescow-böcker & Astrid Lindgren-böcker är standard om du vill ha något fint men vanligt.

Vi gav bort en jättelik atlas för barn, jättemysig var den.

Ett annat tips är att köpa en Elsa Bescow-plansch och rama in. Dessa säljs bl a på shopen på Nationalmuseum i Stockholm.
 
Sv: Dop-present

Alla mina barn har fått varsin "fin" sparbössa..inköpta i "finare barnbutik" som var fyllda med mynt..för framtida sparande..

Barnen är i dag 16,13 o 6 och dom har sina sparbössor framme - lägger pengar i fortf..
Jag har min framme med som jag fick för snart 38 år sedan..en underbar med Beatrix Potter figurer på..

Barnen:
Har även fått sina första egna bestick, mugg o tallrik..
Halsband, guldkedja+hjärta, utom sonen som fick guldplatta med
namn..
Sonen fick även sin trehjuling på dop dagen..en sån där gammaldags fin i blått o vit ( ingen plast..) den har pallat tre barn och lär nog hänga med till framtida barnbarn..:angel: kommer i håg hur gulligt det var medans den stod i hans rum..;) innan han kunde använda den..
 
Sv: Dop-present

Köpte en sångbok till min kompis son. Det va uppskattat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 129
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 759
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 744
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17
  • hästens kroppshållning

Omröstningar

Tillbaka
Upp