Jag har tre ”chipoo” och har haft en ”papipoo” (det gör ont i mig bara att skriva hittepånamnen

). Alla fyra har ramlat in lite på ett bananskal så jag har inte aktivt valt att skaffa just de blandningarna men i både Pings och Poppys fall handlade det delvis om att de var billigare än renrasiga pudlar (detta var innan doodleboomen) och Bella och Pärla var för att de behövde nya hem och var systrar med Poppy.
Ping, som var blandning pudel/papillon är den bästa hunden jag har haft! Hon fick helt klart det bästa från båda raserna, utom pälsen som var typisk pudelblandpäls med ständiga tovor om inte pälsen hölls efter noga. Hon hade en del hälsoproblem men det är mer pga obehandlad giardia som hon hade när jag fick henne och som sedan blev felbehandlad för att jag gick efter vad veterinären sa, än genetiskt. Sedan är det ju alltid ett lotteri att köpa utan hälsotester men det vet du ju redan.
De andra tre har fel lite överallt både fysiskt och psykiskt så någon mer pudel/chihuahua blir det inte!