poff
Trådstartare
Jag vet varken ut el. in. Hade bestämt mig för Don Romantic till mitt Sack sto, men nu har jag börjat vela... Kanske är bäst att passa på med Don Primero om han fortfarande är fit for fight, el. finns det ngn annan hingst som passar henne bättre? Samtidigt så är vår DR unge så himla fin, så jag skulle verkligen vilja ha en till.
Stoet heter Jawa f.-01 e.Sack- Martini- Flamingo, både mamma Jarrah och mormor Jill är elitston.
Jawa är sent tagen och inte tävlad så mkt, men har vinster i LA:6 dressyr. Vi har haft en del strul med bytena, så hon är inte startad Msv än. Hon har även startat 1,20 hoppning med mkt bra resultat. Planen är att hon under hösten ska starta Msv i bägge disciplinerna och sen betäckas i vår.
Fördelar:
Oerhört vacker & mkt bra typ
Bra skritt
Bra trav med väldigt mkt framben
Arbetsvillig
Vänlig och mkt lätthanterlig
Nackdelar:
Sega bakben i trav, jobbigt med samling
Kort och lite orytmisk galopp
Nervsvag, kan lätt spänna till inne på banan
Jag letar därför efter en hingst som lämnar aktiva, bra bakben i trav och mkt god galopp, gärna med ett "starkt" psyke. Jag vill självklart behålla hennes fina typ i avkomman, men den nedärvs ganska starkt från mödernet.
Här är hon 7 år, men utb. som en 5-åring ungefär. Hon har utvecklats mkt sen dess och hänger framför allt ihop mkt bättre i samlingen nu.
Hoppning 120 cm
Maskeradhoppning, så bortse från ryttaren.
Stoet heter Jawa f.-01 e.Sack- Martini- Flamingo, både mamma Jarrah och mormor Jill är elitston.
Jawa är sent tagen och inte tävlad så mkt, men har vinster i LA:6 dressyr. Vi har haft en del strul med bytena, så hon är inte startad Msv än. Hon har även startat 1,20 hoppning med mkt bra resultat. Planen är att hon under hösten ska starta Msv i bägge disciplinerna och sen betäckas i vår.
Fördelar:
Oerhört vacker & mkt bra typ
Bra skritt
Bra trav med väldigt mkt framben
Arbetsvillig
Vänlig och mkt lätthanterlig
Nackdelar:
Sega bakben i trav, jobbigt med samling
Kort och lite orytmisk galopp
Nervsvag, kan lätt spänna till inne på banan
Jag letar därför efter en hingst som lämnar aktiva, bra bakben i trav och mkt god galopp, gärna med ett "starkt" psyke. Jag vill självklart behålla hennes fina typ i avkomman, men den nedärvs ganska starkt från mödernet.
Här är hon 7 år, men utb. som en 5-åring ungefär. Hon har utvecklats mkt sen dess och hänger framför allt ihop mkt bättre i samlingen nu.
Hoppning 120 cm
Maskeradhoppning, så bortse från ryttaren.