Dömd veterinär förlorar legitimation

Sv: Dömd veterinär förlorar legitimation

Håller med dig.. Läste i Nlt att det var en veterinär som bor i Mariestad, ursprungligen från tyskland och kunde dålig svenska, vilket h*n använt som bortförklaring när inspektörer varit där.

Senast ändrad:

Tack. Hmm...låter inte som någon jag stött på. Vad var det för djurplågeri? Och man kan ju undra vad språket har med djurplågeri att göra?! Otäckt. :crazy:

Men får man inte veta vem det är om personen i fråga är dömd och inte får praktisera? Ligger ju lite i allmänhetens intresse menar jag.

Jaså. Ja jag frågar inte efter leg när jag ringer ut en veterinär så vem vet det. Kan en veterinär vara skyldig till djurplågeri som jag antar är tämligen grovt eftersom han/hon är dömd och inte får fortsätta i sitt yrke så kan personen i fråga förmodligen även fortsätta agera som veterinär och då vill jag veta vem det är. Så enkelt är det.

Det lär ju komma ut skvallervägen eller med uteslutningsmetoden om en veterinär i närområdet mystiskt försvinner... Så man får hoppas att det inte sker nån ytterligare skada :)

Visst men finns det någon laglig anledning att man inte skriver ut namnet på någon som är dömd och får sin leg indragen? Man lämnar ju ut namn på folk som inte ens är dömda. Jag är inte intresserad av skvaller, bara fakta.

Det finns lagar, regler och pressetik som styr sådant. Sen går det nog att kontakta myndigheten för att få reda på namnet, om man tror sig behöva veta det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det handlar om en kvinna i Sörmland som dömts till böter för djurplågeri och får djurförbud. Hon har i flera års tid låtit sina ponnyer...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinärbristen slår hårt mot hästar och hästägare runt om i landet. För Elrika Lövgren har det gått så långt att hon förlorat tre...
Svar
1
· Visningar
5 240
Senast: fejko
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag såg att några hade skrivit till mig så jag tänker skriva lite här iallafall. Men ja idag är det min födelse dag. Och det känns jätte...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästägare har dömts för djurplågeri efter att deras hästar vid kontroller visat sig vara svårt avmagrade. ”Jag har aldrig sett så...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur