Dömd för djurplågeri får i framtiden bara ha hund

Sv: Dömd för djurplågeri får i framtiden bara ha hund

Fan va bra!!!

Fast jag tycker fortfarande att de borde ha brutit ett ben på henne och sedan låta bli att laga det...

Malin

:confused: Det är ju märkligt att de som plågar djur inte får några straff, varför är det sådan skillnad på djur och människor, djur väljer man och köper och då ska man väll för sjutton sköta de med största omsorg:cry: , synd att inte djuren får välja oss människor istället. FY för så hemska varelser som en del människor är:devil:

*KL*

"Beslutet om djurförbud gäller alla sorters djur, utom hund."

Hur f*n tänker dom? Dom låter en människa som dömts för DJURPLÅGERI skaffa hund?!?!?! Är inte hund ett djur då eller?

Visserligen så stod det ju att det inte fanns några anmärkningar mot hennes hundhållning, men vafan förväntar man sig?
Nu blev jag uppriktigt sagt grymt förbannad!

Harregud jag hatar djurplågeri bara så ni vet
men jag tycker att hon/han ej ska få ha något djur alls;)

Det är bra att några, om än få, får straff
Jag brukar titta på animal police på animal planet och där ser man mycket hemskt. Sverige skulle ha en sån enhet...

*KL*

"Beslutet om djurförbud gäller alla sorters djur, utom hund."

Hur f*n tänker dom? Dom låter en människa som dömts för DJURPLÅGERI skaffa hund?!?!?! Är inte hund ett djur då eller?

Visserligen så stod det ju att det inte fanns några anmärkningar mot hennes hundhållning, men vafan förväntar man sig?
Nu blev jag uppriktigt sagt grymt förbannad!

Eller hur!
Kan hon göra så mot en häst, varför skulle hon inte kunna göra det mot en hund?

Jaa, man blir så ledsen, precis som om en hund skulle vara mindre värt än något annat djur:cry: :devil:

Man får ju hoppas att hunden inte bryter benet då..

har aldrig förstått djurplågeri. man skaffar ju djur för att man tycker om dem och vill att de ska ha det så bra som möjligt. om man inte tycker om djur, och inte orkar ta hand om dem, varför skaffar man dem då?

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 361
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 583
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I lite drygt en vecka nu har jag inte gjort någonting. Fast nej, det är inte sant, det har jag visst det. Jag har varit mycket i...
Svar
0
· Visningar
865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka