Domarsekretterarkurs?

Draumsyn

Trådstartare
"Funktionärskurs med fokus DOMARSEKRETERARE"
"Vilken är din uppgift som domarsekreterare? Vi går igenom blanketter, hur man skriver och räknar, kortfattat vad domaren tittar på i sin bedömning och vanliga uttryck som förekommer i kommentarerna - allt för att du ska känna dig säker i din roll som domarsekreterare."

Visst borde denna kurs vara samma sak som en Domarsekretterar kurs även om den heter annorlunda?
Kände att jag var tvungen att kolla med ngn smart bukefalist :p

Sv: Domarsekretterarkurs?

Jag tror det är samma kurs fast olika namn .. Jag har gått domarsekreterar kurs å det vi gjorde va typ de som står där :P

Ja, är ju bra att veta :)
Jag har ev tänkt vidareutbilda mig sedan och då behöver man ju domarsekreterarutbildningen så då är det ju himla synd om man gått "fel" kurs.

Prövade att skicka ett mail till ansvarige för kursen men hon hade semester (fick autosvar om det), typiskt :p

Kolla om ni får diplom för kursen.
Domarsekreterarkursen går även under namnet "Steg 1".

/Malin

I och med att den inte heter domarsekreterarkurs skulle jag iofs kunna anta att det inte är den officiella utan en enklare variant som är till just för att utbilda funktionärer. Bra att du kollar med arrangören :)

Har fått svar nu trots att hon hade semester :)
Detta är en lite enklare kurs då den bara är ett par timmar lång, "riktiga" domarsekreterarkursen är ju två dagar.
Men det är bra då vet man.

Om Domarsekreterar kursen är Steg ett, är Lokaldomarutbildningen Steg 2 då?
Och vad kommer sen?

Och visst måste man ha iaf Domarsekreterarkursen om man vill läsa till B-instruktör sen?

Takt & gångarts kurs måste du gå innan lokaldomarutbildning tror jag. Nytt för år 2008! Jag ska gå den i Okt , allt finns och läsa på SIFs hemsida under utbildningar.

Jag ska också gå den :) Sen får vi se om det blir någon domarutbildning när jag blir äldre. Det verkar väldigt kul i alla fall!

/Anna

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka