W

wingil

Om man ska anordna en lätt tävling kanske typ LC:2 o LB:1 klasser för skoj vad är kraven på domaren då? Och hur hittar man en? Eller det bara att dömma själv? :confused:

Sv: Domare?

ska du bara ha en skojtävling kan ju vem som helst döma......

domare finns i distriktets nyhetskalenders telefonlista som kommer i gång/år

Okej..
Jo ska mest anordna en träningstävling för travisar :) Så kanske inte så jättestora krav på domare mer än att den är rättvis då? :p

Är det en klubbtävling kan vem som helst dömma (jag ska dömma på söndag. :D ). Fasst normalt sett har vi alltid "riktig" domare på våra dressyrtävlingar också.
Är det större tävling måste det vara en utbildad domare.

Om jag skulle betala för att "bli bedömd" ville jag nog bli bedömd av någon som har vissa domarkvalifikationer.

Immer

Har en instruktör på min gamla ridskola som typ 5 år i rad dömt på km och stallets tävlingar.. tror ni hon duger om man ber henne eller bör man hitta "riktig" domare?

på klubbtävling finna inga officiella krav, men ryttarna vill ju ha någon som kan 'se' och som är rättvis.
På lokaltävling och högre krävs godkänd domare

wingil skrev:
Har en instruktör på min gamla ridskola som typ 5 år i rad dömt på km och stallets tävlingar.. tror ni hon duger om man ber henne eller bör man hitta "riktig" domare?

Jag tror hon duger. :)

Immer

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
551
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 003
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 398
Senast: hhere
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
750
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?