Slå fast? Vad har du fått det ifrån. Jag har givit min åsikt, det är inte att slå fast något. Att STÅ FAST vid sin åsikt innebär att man fortsätter tro vad man tidigare trott. Att SLÅ FAST är ju något helt annat. Jag anser att jag var mycket tydlig med varifrån jag fått min information och anser därmed att jag förklarat att jag bygger min åsikt på uppgifter som kan vara felaktiga. Vad är vitsen med att diskutera en tingsrättsdom om man MÅSTE hålla med. Jag har själv haft kontakt med tingsrätter tidigare och vet att det inte är några allsmäktiga gudar som sitter där, och från en kollega som är jurist har jag fått samma bild. Varför tror du att det finns flera instanser i vårt juridiska system???
När jag talar om att låsa dörrar talar jag i mer allmänna ordalag, det rör i första hand inte specifikt den här klubben. Detta för att det ÄR ett stort problem i dagens samhälle, med utrymning kontra avspärrning. Jag ville få igång en diskussion om hur man bör närma sig ett sådant problem. För det är något som måste diskuteras, hur gör man om man inte vill att publiken ska gå ut på ett stallområde i anslutning till ett ridhus. Om man låser en dörr, kan det skapa problem vid en häftig brand? Hur kommer man då runt problemet? Om jag var otydlig med vad jag menade hoppas jag att det numera är förtydligat.
Här kan jag till viss del hålla med dig. Diskussionen bör egentligen röra klubbars ansvar gentemot tävlande och publik i allmänhet, samt förslag på förbättringar och förändringar. Att det är oerhört synd om denna kvinna är det väl ingen som förnekar och ingen vinner på att skylla på henne, men frågan rör väl om det bör anses som en olycka eller ansvarslöshet från klubben, och det är en oerhört viktig fråga för alla som tävlar, organiserar tävlingar och åker som publik på tävlingar.
Jag måste nog fortfarande stå fast vid MIN PERSONLIGA åsikt (jag säger inte att det måste vara så, bara för att jag tror så) baserat på de fakta JAG har tillgång till. Denna är jag givetvis villig att ändra om jag får tillgång till mera tillförlitliga uppgifter som tyder på annat.