Dodson & Horrell

M

Morotsbiten

Någonsom använder sig av detta músli foder till häst??
Jag har funderingar på att börja ge min hästdetta foder och sorten Sixteen pluss som är gjort för de äldre häsatrna!

Är de bra?? vad tycker du somhar de eller har provat??
Vad kostar en säck??

Sv: Dodson & Horrell

jag har studbalancer... 200kr för 20kg... = lagom tomt i plånboken efteråt ;) (för det räknas väl till müssli???)

ger det för att min häst är i staketform å jag vill ha en rundare häst, å min kompis hästar har blivit/är fina av det... :)
+ att det e "snäll" energi som inte sätter sig i huvet...

tips: convalicent diet (å huuur stavas det?) från samma tillverkare!
de behåller musklerna å blir runda!
man kan ju köra på det å komplettera med något annat... för jag antar att dina hästar inte går och skräpar?!
DYRT... men.. ja... man kan ju som sagt var fodra med annat oxå för å spä ut :D

Jag hade deras Youngstock and Mare till mitt föl fram tills han var
1 1/2 år. Tycker deras foder är jättebra men i dyraste laget om man har fler hästar.

Kommer inte ihåg vad en säck kostade men dyrt var det iaf. Luktade riktigt bra och smakade gott, nästan lite kryddigt. Hästen gillade det också. DOCK så var man tvungen att ge minst 2 kg/dag för att få den effekt som alla örter och sånt har och det behövdes verkligen inte till min häst.

Finns det någon speciell anledning till att ge detta? Bara för att en häst i ett stall blir fin på det betyder inte att det fungerar på en annan häst. En uträknad foderstat och ett analyserat hö är det bästa, då slipper man fodra med dyra foder (om man hittar ett bra hö vill säga) och får ändå en lagom tjock häst som är blank i pälsen.

Inget ont om fodret men jag tycker att det är dyrt och onödigt när jag kan få samma effekt med ett bra analyserat hö samt ev lite lösa örter.

finns de inga 30 kilos påsar?? vad får du ge för de fodret du köper då per säck?

Jag ger D&H Leisure Mix sen 2 år tillbaka. Kostar ca 150 kr för 20 kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama