Klipott

Trådstartare
Kan man göra ett DNA-test på hund som fastställer vad det är för raser i en blandras?
Hur pålitligt är ett sådant test? Kan dom säga med 100% att den är tex 50% golden 50% Labbe?

Jag har inte lyckats hitta något info om det när jag sökt på nätet.
Någon som gjort ett sådant test? Vad är ca kostnad för ett test?

Vänliga hälsningar
Klipott

Sv: DNA-test

Vi gjorde var blandis da de raserna tidigare agare angav inte made sense to me.
Raserna de angav var enligt DNA korrekta (pappan helt "ratt" och mamman till 50%) den tredje rasen som tillkom forklarade hundens utseende.

Sen ar jag fruktansvart skeptisk till hur man kan saga att tillexempel pappa var golden, morfar labbe och mormor Schafer. Kanns lite val specifikt pa ngt satt.

Jag tror att man maste vara lite skeptisk men som I vart fall var det mer en konfirmering.
Anledningen till att vi DNAde var hund var av ren nyfikenhet. Det har ju inte andrat nagot hos vare sig honom eller hur vi beter oss mot honom.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 277
Senast: Gumman123
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 898
Senast: moster
·
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till... gör ett försök att skriva av mig och se om någon av ER har några tankar kring detta.. Har en häst...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 388
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025