E
Ettie
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg
Ja här ska inte skrivas något om dej som person men du kan hej vilt tala om i vilken tillstånd andra är när dom skriver! Ta och städa hos dej själv först tack!
Du är inte saklig, det är något helt annat, du svamlar bort fakta i detta sammanhang här och just nu på¨en tävling i Sverige där en rad personer tittar på dessa grymheter.
Jag ser ditt resonemang så här: Du ser en kvinna misshandlas så att hon uppenbart mår dåligt och har smärta, det kan var och en med lite fantasi se tydligt!
Men du blir inte upprörd utan säger lugnt att i vissa kulturer är det helt ok att slå kvinnor och det är konstigt att bli upprörd för att man råkar bli ögonvittne till hur en kvinna blir misshandlad. Man ska istället i det läget sansa sej gå hem och läsa på om kulturen mannen kommer ifrån och sen ta det lugnt och tänka att det behövs större förändringar och varför bli upprörd?
Fast det gor jag inte... det ar det ni missforstar, just nu ar ni sa pass upprorda att vad som ar ett forsok till saklighet i era ogon blir att jag "blundar" vilket inte ar sant. Jag respekterar att ni just nu har blodet pumpande i era oron, absolut. Ni nagonstans sa borde ni kanske ge mig samma ratt - att jag inte har blodet pumpande i oronen. Att bli upprord and get my panties in a bunch hjalper ingen, varken hast eller manniska. Att ga pa nagon form av korstag gentemot reiningen och hoppa pa personer ligger inte pa min agenda - det har inget varde for mig som individ eller hastmanniska. Jag har inget behov utav det, lika lite som jag har ett behov av att anklaga andra manniskor for att acceptera djurplageri pa det stora hela.
Hur mkt ni an anser att jag blundar sa kommer jag inte uttala mig om de individerna i videorna eller de exakta handelserna i dom, det enda JAG kan gora ar att presentera ett mojligt tillvagagangssatt som -jag- tror ar mer konstruktiv an att ga verbal bersarkagang pa ett forum.
Om vi -inte- acknowledge de skillnader som finns, bade inom traningskulturen och den sociala kulturen sa kommer vi stanga vara huvuden blodiga. Vad ni ser pa videorna kommer inte fran sverige till att borja med, varken det bra eller det daliga. Sa vitt jag ser i traden ar det ingen som sager att det ar bra heller, det ar ytterligare en vardering som blivit inlast "mellan raderna", vilket latt hander pa forumen.
Ja här ska inte skrivas något om dej som person men du kan hej vilt tala om i vilken tillstånd andra är när dom skriver! Ta och städa hos dej själv först tack!
Du är inte saklig, det är något helt annat, du svamlar bort fakta i detta sammanhang här och just nu på¨en tävling i Sverige där en rad personer tittar på dessa grymheter.
Jag ser ditt resonemang så här: Du ser en kvinna misshandlas så att hon uppenbart mår dåligt och har smärta, det kan var och en med lite fantasi se tydligt!
Men du blir inte upprörd utan säger lugnt att i vissa kulturer är det helt ok att slå kvinnor och det är konstigt att bli upprörd för att man råkar bli ögonvittne till hur en kvinna blir misshandlad. Man ska istället i det läget sansa sej gå hem och läsa på om kulturen mannen kommer ifrån och sen ta det lugnt och tänka att det behövs större förändringar och varför bli upprörd?
Senast ändrad av en moderator: