Zarro

Trådstartare
Någon här som jobbar med djur?

Jag är utbildad djurvårdare men tycker inte att det finns så många jobb inom djurvärlden.
 
Sv: Djurjobb

Kort och gott; det spottas ut alldeles för många djurvårdare på gymnasienivå, långt utöver vad det finns ett behov för i vårt lilla land.
Jag gick ut gymnasiet för snart 12 år sedan som djurvårdare och trots envisa försök i åratal har jag aldrig fått arbeta med det jag är utbildad för, nu har jag sedan länge givit upp den drömmen. Snacka om bortkastad studietid.
 
Sv: Djurjobb

Jag jobbar inom djursjukvården, får snart min legitimation.
Det kanske är något att satsa på, läsa till leg. djursjukskötare?
 
Sv: Djurjobb

Ja det är väl så,typiskt :(. Vad sysslar du med i dagens läge?

hemlig: Det är lite synd att det kräver toppbetyg bara..
 
Sv: Djurjobb

Har du jobbat som djurvårdare på veterinärklinik? Finns ju kul saker att arbeta med där.
 
Sv: Djurjobb

Jag tar vilka jobb som jag kan få, för den bittra sanningen är att som djurvårdare på gymnasienivå har du inga betyg som betyder ett skvatt utanför den snäva linjen. Det spelar ingen roll att jag hade MVG i precis vartenda ämne när de ämnena inte ens täcker behovet för högskola. Jag kan inte stoltsera med högsta poäng i Etologi när jag behöver Matematik C för att ta mig vidare precis.
Nu säger givetvis en del av er; men läs upp då! Jo men det är inte så lätt när man sitter med hus och räkningar, jag kan helt enkelt inte sluta arbeta med det pissjobb jag gör för att läsa upp.

Just då, för 12 år sedan, kändes djurvårdare som ett bra val. Jag var lycklig och trivdes. Nu? Jag skulle ha pinat mig igenom Naturkunskapslinjen istället så hade jag kunnat göra vadfansomhelst idag.

MEN JA' Ä' INT' BITTER!
 
Sv: Djurjobb

Men stopp nu. Vill du verkligen plugga vidare och behöver läsa upp exempelvis matte c så kan du läsa enstaka kurser via distans. Läser du bara en kurs åt gången och låter det ta lite tid fixar du att jobba också.