O

Osis

Har haft en tankte i huvudet en länge tid. Jag har sett på så många anonnser nu på senaste tiden att det är så mkt smådjur som marsvin,kaniner, chinchillor, hamstrar mm. som de säljer/skänker bort och om de inte blir sålda eller ingen vill ha de så tänker de avliva dem.

Har därför fått en tanke om att kanske starta ett slags djurhem, där jag tar emot de djur ingen vill ha och försöker att sälja de vidare till någon som verkligen vill ha ett djur.
jag vet att det finns sånna här djurhem lite varstans här i Sverige och nu undrar jag om det är någon som vet vart man kan få tag på de. Täkte få reda på om det fins något i Hälsingland, annar så kanske jag skaffar mig ett litet djurhem till att börja med.

Någon som kan hjälpa mig lite med vad det kanske kommer att kosta, hur jg ska ha det och så vidare.. Jag är verkligen sugen på att fixa detta nu.

From nästa år (minns inte vilken månad) måste du ha tillstånd för sådan verksamhet + utbildning. Dvs om du har djur i fler än 6 burar som skall inaccoderas, omplaceras odyl.
Detta gäller inte uppfödningar där man säljer sina djurs avkommor och avelsdjur dock :)
Du kan kolla upp reglerna ordentligt hos Djurskyddsmyndigheten.

Nej jag minns inte men det är inte djurvårdare utan en utbildning du får betala ur egen ficka och tror det är samma som den som man behöver ha när man jobbar i zooaffär om man vill saluföra djur i den.
Om du går in på länken jag lade ovanför skall du hitta vilken utbildning.
Själv orkar jag inte leta upp just den igen och intresserar inte mig så mycket då den delen inte berör mig.
Skall stå under regler som kommer att träda i kraft 2005.

Så jag måste gå någon utbildning för att kunna få skaffa mig ett "djurhem"? Jag ska kolla in länken du skrev..

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vinterföräldrar 23/24