Djur plågades och släpptes ut ur stall

(Folket)
Någon gång under natten mellan onsdag och torsdag släpptes tolv djur ut från ett stall vid Ekeby ridskola. På golvet i stallet låg piskor, och troligtvis har djuren jagats omkring inne i stallet. - Man blir ledsen, det är så onödigt, säger ägaren Karin Ericson.

http://www.folket.se/folket/standard_article.php?id=158347

Sv: Djur plågades och släpptes ut ur stall

Dethär är viktigt att förövarna åker fasst och det så snabbt som möjligt! Det måste vara några hästvana personer som inte är rädda för hästar. Dålig stil de försäger sig säkert inom en snar framtid. Tror att det finns någon anknytning till stallet,avundsjuka eller något,ligger säkert till grund för tilltaget. Hoppas verkligen att de blir fasst,och om de är minderåriga att föräldrarna får betala ett safftigt skadestånd!!! Lycka till.

Sjuka människor :eek: vad tänker dom med? säkert svartsjuka i någon form, eller så är dom påverkade av något....

Låter som de är skitungar, de har heller inget begrepp om att de kan vara farligt. dom är ju inte så rädda alltid heller. Bedrövligt. Man blir så förbannad att folk inte har respekt att låta bli andras djur saker mm.Tur man har låst och kamra i stallet.:(:mad:

MEN SHIT :eek: vad har vi för folk som lever i samhället ? :eek:

Fyfan.
Jag bor i Eskilstuna och ridskolan ligger inte långt ifrån mig..

Jävla idioter!:(

jag skulle gladeligen piska upp dem

FY FAN VA ARG JA BLIR ÖVER ATT LÄSA SÅNT :mad: VA E D MED FOLK I DAG HAR DOM INGA KÄNSLOR IKROPPEN... SKAM HOPPAS NÅGON FÅR REDA PÅ VEM D E Å "PISKAR" UPP DOM :mad: (URSÄKTA MITT SPRÅKVAL:crazy: MEN JAG BLIR SÅ ARG)

Hur fan kan folk bara göra så ? Jag förstår inte, men dom har ett allvarligt fel och dom behöver hjälp, psykhuset nästa för dom som gör sådant här.

Fy f-n! :mad:

Det är väl några djurrättsaktivister som ska visa sin ståndpunkt.

Vad är det för fel på folk? :eek: Stackars djur

Fy f-n! :mad:

Det är väl några djurrättsaktivister som ska visa sin ståndpunkt.

Djurrättsaktivister skulle väl knappast piska djuren och slänga radioapparater på dom i boxarna? :smirk: ;)

Jag tror mer på dumma snorungar, men vilket det än är får vi väl tyvärr aldrig veta eftersom dom här fallen har den prioritet dom har hos polisen...

Det är för hemskt asså hur kan någon göra så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:
Stackars hästar!!!!!!!!!!!!!
Man blir så j*vla besviken

Att man bara kan komma på en sån sak?:eek:
För mig obegripligt.

Vilka j*vla svin!:mad::mad::eek::eek:

Helt ofattbart.....:eek:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Folket) Tolv djur plågades och släpptes ut från en ladugård vid Ekeby ridskola inatt. Djuren var på vift under morgonen, men har nu...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama