Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur, typ massage möter slagborrVet inte om det är fler metoder som kallas djupvågsbehandling men jag tänker främst på den massageliknande apparaten, inte biolight.
Jag är ofantligt nöjd med djupvågsbehandling, både till hästarna och till mig själv.
En av hästarna har efter djupvågsbehandling blivit mycket mer harmonisk och många av de spänningar han slitit med har släppt.
Själv har jag en whiplashskada sedan många år tillbaka och jag kan helt ärligt säga att djupvågsbehandling (heter fasciabehandling på människa) är den enda behandling som faktiskt har reducerat min värk - och då har jag verkligen provat på det mesta.
Ovan nämnda häst och jag själv får behandling var tredje vecka, övriga hästar får vid behov.
Det är väl den här apparaten?
Jag förstår inte mekanismen bakom verkan tyvärr, har försökt läsa runt litegrann men har inte på ngt överdrivet digert sätt. någon som hört någon förklaring? Varför skulle ljusstrålar kunna lösa en fascia, om det är det man vill åt? Är det inte värme som produceras, eller finns andra effekter? Hur varmt blir det i så fall? Varmare än temperaturhöjningen vid ett rejält träningspass? Var är alla artiklar som producerats i samarbete med slu?
Tycker det doftar båg båg båg men som sagt, noll erfarenhet av metoden, och blir gärna överbevisad
Funderat men inte vågat prova på mig själv. Var finner man sån behandling? Nyfiken
På atlasbalans hemsida kan man hitta en behandlare i närheten (förhoppningsvis). De listar både de som behandlar djur och de som även behandlar människor.
https://www.atlasbalans.com/sv/djupvag/boka/
Vet inte om det är fler metoder som kallas djupvågsbehandling men jag tänker främst på den massageliknande apparaten, inte biolight.
Jag förstår inte mekanismen bakom verkan tyvärr, har försökt läsa runt litegrann men har inte på ngt överdrivet digert sätt. någon som hört någon förklaring? Varför skulle ljusstrålar kunna lösa en fascia, om det är det man vill åt? Är det inte värme som produceras, eller finns andra effekter? Hur varmt blir det i så fall? Varmare än temperaturhöjningen vid ett rejält träningspass? Var är alla artiklar som producerats i samarbete med slu?
Tycker det doftar båg båg båg men som sagt, noll erfarenhet av metoden, och blir gärna överbevisad
Med tanke på vad det kan kosta och det inte finns minsta vetenskapliga belägg för att det funkar, så är jag skeptisk.
Tänker då på Bio-light
Bägge mina hästar har fått det men jag märkte ingen skillnad på någon av dem. De har inga problem på så vis heller.
Min equiterapeut var ute i tisdags till min nyinköpta (sedan en månad, han behövde äta upp sig först o främst) häst. Han var rejält bukig och takig över ryggen. Hon körde med djupvågsbehandling på honom och dagen efter var han som en annan häst. Den hängiga buken var borta och ryggen ser ut som den har tränats rejält över natten.
Jag har ingen aning om hur det funkar men är så nöjd med resultatet