DjÄvulsklo?

derficutly

Trådstartare
Hej, jag skulle vilja veta lite mer om djävulsklo. Har du använt det på din häst? Varför? fungerade det? Skriv allt ni vet:)
Tack på förhand

Sv: DjÄvulsklo?

www.djavulsklo.se

Vet inte så mkt mer, än det som går att läsas på denna sida.
Har aldrig använt det på ngn egen häst, men hört flera som använt det till äldre hästar med stela leder, och det har gett gott resultat.
I vilket syfte vill du ge det till hästen?

Sv: DjÄvulsklo?

Hej!

Jag gav djävulsklo tillskott till min spatthäst förra året. Han blir alltid halt vid slutet av april/början av maj pga av spatten å blir inte bra förrän han gått på bete en vecka (släpps 1juni).
Så jag gav hela vintern å våren djävulsklo men han fick ont ändå:(

Det som verkligen funkat är flytande flexjoint som också innehåller djävulsklo, dock bara halva maxdosen.
Han får ont samma tid på året ändå men är annars mkt mjukare å smidigare, dem första stela travvarven försvann helt.
Fick inte samma mjukhet med endast djävulsklon.
Ska tillägas kanske att hästen också e 24år:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 100
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: ako
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka