W

Warhammer

Hejsan det är nu så att dressyr tränaren för laget vill nu att jag ska vara med och tävla men dom ska nu tävla div 2.
Och jag har aldrig tävlat dressyr förut el jo bara en liten klubb tävling. Så jag vet inte om det blir försvårt?
Min pålle är iallafall utbildad men aldrig tävlad.
Tror ni att det blir för svårt?
Men vad är det för klasser i div 2?
Är det förvänd galopp?
Är det galoppombyten?

Snälla hjälp mej!! :)

Sv: Div 2?

Det står säkert på ditt distrikts hemsida om vilka klasser det är. I mitt distrikt går iaf alla omgångar i LA:3 2003.

Kul med lag, klart du ska vara med! Du hinner säkert prova en tävling innan första omgången! :)

Hos oss är första och andra omgången lb1 och la1 och i sista omgången är det lb3 och la4. två stytcken rider högsta klassen fö.

I Stockholms län är omgång 1 i LA4 och finalen i LA5.

Har jag helt fel om jag gissar att en del av skillnaderna på vilka klasser som rids beror på att ni inte berättat om det är för ponny eller häst? LA:3 och 5 = häst, LC:2= ponny?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 531
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 612
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka