Ditt bästa tips!

D

Durin ox

Har du något superbra tips du vill dela med dig av????

Vadsomhelst ifrån "varje dag i stallet" till tävling och utställning tas tacksamt emot:)

Hur löser ni tex vintern:confused:

Sv: Ditt bästa tips!

Renskinn! Utmärkt som pad och för hästar med känslig hårrem så här på vintern och vårvintern. Lägg dem med hårriktningen åt samma håll som hästens hårriktning. Varje hårstrå i renskinnet är luftfyllt så det fungerar utmärkt mot skav.

Hammare i stalldörren allt ingången. Så man kan slå ut styltor ur hovarna så man slipper Bambi på hal is :D

Vattenkokare så man kan blöta upp betforen i varmt vatten, det sväller fortare och fryser inte lika snabbt!

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV