Distriktsveterinärerna ändrade betalningssystem - hur många har informerats?

Sv: Distriktsveterinärerna ändrade betalningssystem - hur många har informerats?

Jag hade distriktsvet. ute för några veckor sen och jag fick faktura iaf... :crazy:

Sv: Distriktsveterinärerna ändrade betalningssystem - hur många har informerats?

*kl*

Har inte läst alla inlägg...

Sista gången jag hade ut DV så VILLE jag betala med kort, hade pengar på kontot så varför inte tänkte jag, då är det ju liksom ur världen. Tji fick jag, mina DV tar tydligen inte Maestro, eller gjorde nu vet jag inte, det är ett par månader sen de var ut till mig tack och lov om man får säga så.

Jag hade distriktaren ute i februari och jag fick vänta tills slutet av mars innan jag fick räkningen. Jag blev orolig och ringde och frågade var räkningen tog vägen för jag ville betala så fort som var möjligt.

*kl*

Har inte läst alla inlägg...

Sista gången jag hade ut DV så VILLE jag betala med kort, hade pengar på kontot så varför inte tänkte jag, då är det ju liksom ur världen. Tji fick jag, mina DV tar tydligen inte Maestro, eller gjorde nu vet jag inte, det är ett par månader sen de var ut till mig tack och lov om man får säga så.

Jag kör taxi och vi kan inte heller ta Maestrokort i våra bilar. Det är ett elektronkort som kräver att enheten man använder är direkt uppkopplad och att pengarna dras direkt. På andra kort dras pengarna fårn kvittot som skrives ut. Om man ska kunna ta eletronkort krävs en särskild enhet som kostar 12.000:-.

*väldigt of-topic, men nu vet ni det!*

Smart!

Men jag tycker att ska man kräva att man ska betala på en gång så borde de ju kunna ta alla kort. Händer ju faktiskt att man kanske inte hinner förbi automaten...

Med tanke på att elektronkorten är i minoritet så tycker jag faktiskt inte man kan kräva att de tar 'alla kort' och måste skaffa dyrbar utrustning för det..

Inte här inte! Jag hade ute en visserligen i akut fall 2 ggr fredag förra veckan men mitt gick på faktura!

Så för att jag (vi - lär ju knappast vara ensam om att ha maestro, då skulle det nog inte finnas) väljer att ha maestro så ska min häst inte få vård? Verkar ju kanske inte så smart... Väljer man ett sådant system så tycker jag att man ska kunna ta ALLA kort, faktiskt!

Men det är ju bara min åsikt.

Att taxibilarna inte kan ta alla kort tycker jag är helt ok, där kan du ta ut pengar innan, under eller efter resan.

Du kommer fortfarande ha folk som inte har kort etc. Och det går ju om man har ett elektronkort att välja mellan att skaffa ett icke-elektronkort, eller att ha pengar hemma som nödreserv.

För någon ska betala de där extra dyra kortläsarna med ..

Jag kan faktiskt förstå att man väljer att säkra upp betalningarna... Har varit förvånad över fakturasystemet på Dv. Ska du t ex avliva en häst med nödslakten måste du betala först, så har det varit länge för att hästkunder varit dåliga betalare. Hästsjukhuset kräver oxå kontant betalning. Som vi bäddar får vi ligga...

Vi betalar aldrig kontant.
Både slaktbil, djursjukhus och veterinärerna skriver fakturor.

AM

Jag kan faktiskt förstå att man väljer att säkra upp betalningarna... Har varit förvånad över fakturasystemet på Dv. Ska du t ex avliva en häst med nödslakten måste du betala först, så har det varit länge för att hästkunder varit dåliga betalare. Hästsjukhuset kräver oxå kontant betalning. Som vi bäddar får vi ligga...

Jag har bägge gångerna fått faktura av nödslakten, trots att jag stått med plånboken i näven och tänkt betala kontant, så har de tyckt att 'nej, vi skickar faktura så behöver du inte tänka på det nu'.

Båda djursjukhusen/djurklinikerna jag använder mig av fakturerar, och DV då, men det kan ju vara ändrat nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka