distanskurs i hästmassage ?

vanerud

Trådstartare
Hej !
höll på mycket med hästmassage när jag gick hästskötarutb på gymnasiet. Men skulle gärna lära mig mer.
Letar distanskurs i hästmassage. Någon som vet någon utbildningsanordnare ?
Vet att det fanns förut.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Jag tror UPH har distanskurser.
Jag utbildade mig till hästmassör för ca 5 år sen och då hade dom en distansutbildning också, fast jag tyckte den jag gick egentligen var på distans då det var ett visst antal träffar och sen läste och övade man hemma. Jag skulle personligen dock aldrig gå en "riktig" distansutbildning i hästmassage. Man missar så mycket.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Det låter som ett knepigt ämne att ha distanskurs i, givetvis funkar det med teorin, men jag blir inte imponerad av en kurs med de praktiska bitarna på distans.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Precis. Utbildningen jag gick träffades vi 10 gånger en vecka i taget, (en gång i månaden och sista 4 gångerna varannan vecka) och vi hade varje gång små prov för att se att vi lärde oss det skulle och fick också öva mycket på massage då så vi verkligen kunde det. Några gick distansversionen av utbildningen, och dom missade ju mycket både av att lära sig massagen, men man kan ju inte diskutera och fråga på samma sätt heller.
jag skulle aldrig anlita nån som gått massage på distans.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Nu skulle jag inte gå så långt som att dissa folk för att de gått fel utbildning, det är trots allt kunskaperna och resutatet som är det viktiga.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Jag och en en väninna har gått hästmassage utbildning i skåne som har 5 träffar med tre heldagar var träff samt ett stort teoretiskt slutprov samt praktiskt prov. Vi är helnöjda med många nöjda kunder. :)
Det hänger mycket på personen med känslan för hästen också.
Vet en del som gått hästmassage på heltid som inte är bra massörer.
Så det hänger på en bra utbildning, lärare som kan leverera samt mycket upp till en själv :)
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Vi hade mycket teoretiskt arbete hemma och fick skicka in delprov samt journaler på praktikhästar. Våra lärare gick alltid att nå på mail och telefon. :)
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Nej det var dumt att säga aldrig. Jag skulle dock vilja veta att det var en väldigt bra utbildning om man hade gått på distans. Man måste ju inte vara jättebra bara för att man låst på heltid. Jag går en utbildning nu i bara 3 steg, men hade velat ha många fler träffar och lite mer än det vi har nu då det mest handlar om behandlingsmetoden.
Så jag tar tillbaka att jag aldrig skulle anlita nån som läst på distans, men jag vill veta att det är en bra utbildning först.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Och några år efter kursen så är det erfarenhet, talang, engagemang, känsla och nya kunskaper som är hela grejen, vilken utbildning man gått spelar mindre goll. Vem som helst kan lära sig massagetekniker och bli hyfsat duktig, men för att bli bra så krävs de beytdlig mer.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Det är en av anledningarna att jag inte vill gå distans, och tycker att om man kan ska läsa på heltid. Massageutbildningen jag gick skulle jag aldrig ha gått på distans även om det hade blivit mycket billigare. För jag hade missat så mycket av massagen men också allt runt omkring.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Nu hänger jag inte med. Jag pekar snarare på motsatsen, att efter några år så spelar andra saker än exakta utbildning större roll.

Varför är det bättre att gå på heltid än samma kurs utspridd över längre tidsperiod, halvtid dill exempel?
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Jag skulle ha citerat för det var väl mer det sista jag svarade på. Men visst har talang m.m också betydelse och inte bara utbildningen. Heltid måste det väl inte vara. Heltid eller halvtid. Jag tycker ändå man skulle missa mycket om man gick på distans.
 
Sv: distanskurs i hästmassage ?

Vi hade mycket teoretiskt arbete hemma och fick skicka in delprov samt journaler på praktikhästar. Våra lärare gick alltid att nå på mail och telefon. :)

Var gick du din utbildning. Letar också efter en bra hästmassörutbildning. Har hittills hittat Axelssons och Ats. Vad vet ni om dessa? :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 104
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 045
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 537
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp