Distansbilder på nätet?

D

Desert_Wind

Sitter och funderar på hur jag ska kunna överleva vintern utan distanstävlingar.

Jag tror en lösning vore ett slags digitalt bibliotek med bilder från distanstävlingar. Kanske länkat från distanslistan....? Själv har jag massor med bilder från i år. ( nej, inte all på mig)

Vad säger ni? Finns det någon som redan har börjat på något sånt kul? Tänkte på ryttaren från Rönningeritten där fotografen heter Wittur något sånt?

Det fordrar ju lite samarbete från alla som har med sig digitalkamera och lite struktur men vad säger ni?

Sv: Distansbilder på nätet?

Ja du kan ju börja med att kika på bilderna på dig själv på hemsidan ;)

kramelikram

Desert_Wind skrev:
Sitter och funderar på hur jag ska kunna överleva vintern utan distanstävlingar.

Jag tror en lösning vore ett slags digitalt bibliotek med bilder från distanstävlingar. Kanske länkat från distanslistan....? Själv har jag massor med bilder från i år. ( nej, inte all på mig)

Vad säger ni? Finns det någon som redan har börjat på något sånt kul? Tänkte på ryttaren från Rönningeritten där fotografen heter Wittur något sånt?

Det fordrar ju lite samarbete från alla som har med sig digitalkamera och lite struktur men vad säger ni?

Jag länkar gärna från tidningen Distansryttaren!
Skriv in adresser till era "fotobanker" här eller PM:a mig så lägger jag in länkar från www.distansryttaren.se

/Addi

Jag enklast är väl att länka klubbarnas fotosidor till distansryttaren.

Personligen försöker jag hålla mig från att älta distans under vintern. Då blir jag bara SÅ sugen och inser att det ligger så långt borta. Fokus försöker jag lägga på annan ridning istället. Dressyr, hopp...ja när jag kan få ut hästkärran ifrån min skog.

Hälsing Maja

Jag har oxå mkt bilder, iår bara fr Nybyggetritten, men " äldre oxå".
Men ingenstans att lägga upp dom.

Senast ändrad:

Prova Photobucket: www.photobucket.com
Där får du lägga ut dina bilder gratis och dessutom är det smart ordnat så att man först får se miniatyrer som man sedan kan klicka på för att förstora. Då fungerar det bra även för de som sitter på modem och inte kan sitta och tanka upp stora bilder direkt.

Det är mej du tänker på, men fotograf Wittur! :banana:
Jag vill gärna vara med i en fotobank! Jag ahr en hel del bilder hemma, både på mig och massor av andra ekipage. Jag har dock tyvärr inte tillgång till internet hemma ännu efter en flytt ut i skogen, men det är på G. Har ju alla bilder i datorn och måste ju därför lägga ut dem hemmifrån helst.

Kan man inte göra en sida typ länkad från distansryttaren, så får man ladda upp bilderna på den sidan, alla på samma sida? Alltså inte alla bilder bara huller om buller, utan med en viss ordning typ i olika album eller dyl. (är inte så haj på hemsidor o dyl, bara funderar lite...)

Som sagt jag hoppar gärna på! Men det kanske tar ett tag innan jag ser vad ni skrivit här, då jag inte kan kolla här varje dag!

Vore ju jätteskoj om det gick & kolla på distansbilder länkade från Distans ryttaren! :d :)

Bore ju kanonkul om vi kunde komma på någon sådann lösning. Så kul att kolla på distansbilder ju. :love:

Har själv massor, bla ca 70 kort från Härjedalsritten iår då ej tävlade själv, utan var groom och fotade massor. :D

Hummmm..... jag funderar på om jag skulle göra en fotosida på min hemsida med distansbilder. Har ju också en hel drös såna hemma.... *gnuggar geniceller*

Återkommer.....

neywaz skrev:
Hummmm..... jag funderar på om jag skulle göra en fotosida på min hemsida med distansbilder. Har ju också en hel drös såna hemma.... *gnuggar geniceller*

Återkommer.....

Gör det!Vill se massa bilder från alla tävlingar! :d
(kul om alla la in då skulle man kanske hitta sig själv på nån! :D )

På min hemsida kan man se bilder ifrån mig och min häst på diverse tävlingar! ifall man väljer hästarnas sida alltså och inte den länkade i min profil (då får man titta på mitt släp :) )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka