distans i boots

A

Annikan

Är det någon här som tävlar sina hästar barfota/boots?? Har förstått att det är på framfart i USA.... vad har ni för erfarenheter?

Sv: distans i boots

har inte hört talas om det men det låter intressant:banana::banana:, hoppas någon vet ??

Jag har inte tävlat distans med ridit en PP på 20 km med boots runt om och en CR på 40 km med boots fram och barfota bak. :) (Godkänd på båda)

Senast ändrad:

Såg bland annat att Eva Rubin barfotaverkar och säljer boots... Hon skrev några rader på sin hemsida om långritter i boots.

Är det någon här som tävlar sina hästar barfota/boots?? Har förstått att det är på framfart i USA.... vad har ni för erfarenheter?

Jag har i år ridit 4 ritter med boots fram, barfota bak. Det längsta för närvarande är 50 km. Det fungerar utmärkt! Men efter 50 km ser jag "ruggning" i pälsen efter gaiters så utredning fortsätter ;)

De har i alla fall suttit still och jag har inte bekymrat mig om dem alls!
:bump:

rapportera gärna igen om/när du kommer upp i längre klasser...

Tydligen beror det på vad för underlag och var i USA man rider.
Så jag gissar att barfota blir svårare med längre tävlingar pga alla dessa grusvägar vi tävlar på i Sverige.
// Linda

när blev dte tillåtet att rida barfota/bootad på distansen?
gosh så kul, då kanske man kan börja
har tidigare inte velat sko min häst bara för en tävling skull, men det här öppnar ju MÅNGA dörrar :)

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
237
Senast: Tossa90
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
758
Senast: super
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023