Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du rengjort alla filter (brukar finnas två stycken, ett grövre och ett finare)? Spolarmen kan också behöva rengöras. Kolla så att det inte sitter t.ex. tomatkärnor eller liknande och blockerar hålen. Det räcker med att ett par hål är tilltäppta för att den inte ska spola rent som den ska.Har en ny, men begagnad diskmaskin. Upplever att den inte sköljer helt rent. Typ att det är kvar lite diskmedelsrester.
Har kört rengöring med ättika och bikarbonat och den har blivit bättre. Tips?
Salt? Berätta mer!Har du fyllt på salt?
Ska titta! Jag använder färdiga tabletter, är pulver bättre?Jag gjorde rent maskinen invändigt och har även minskat mängden tvättmedel (vi har om det är mjukt vatten) och häller det direkt på locket istället för I luckan där det är tänkt.
Köpte ett tag ett märke som skulle rengöra hela maskinen, det funkade ett tag, men så började även det strula med massa disk som fick diskas för hand pga intorkat diskmedel. Tillslut fattade jag att putsa listen längst ner på luckan (kanten som liksom är inne i maskin när luckan är öppen, inget man ser och definitivt inget jag hade en tanke på att det kunde påverka men ÖRK vad äckel där var). Nu har vi köpt billigaste pulvervarianten på Coop och inte en enda gång har det varit diskmedel kvar
Om filtren sitter typ längst ner på samma ställe så har jag gjort det! Ska ta och försöka med armen en gång till , tack!Har du rengjort alla filter (brukar finnas två stycken, ett grövre och ett finare)? Spolarmen kan också behöva rengöras. Kolla så att det inte sitter t.ex. tomatkärnor eller liknande och blockerar hålen. Det räcker med att ett par hål är tilltäppta för att den inte ska spola rent som den ska.
Jag tyckte det var lättare att dosera Med pulver i och med att vi har mjukt vatten och jag ville ha mindre medel.Ska titta! Jag använder färdiga tabletter, är pulver bättre?
Om du har gjort rent bottenfiltret nyligen kan det vara så enkelt att du har satt tilbaka det en smula fel.Om filtren sitter typ längst ner på samma ställe så har jag gjort det! Ska ta och försöka med armen en gång till , tack!
Det hade vi faktiskt gjort, men fick dit det rätt sen. Det blev helt klart bättre, men inte riktigt bra.Om du har gjort rent bottenfiltret nyligen kan det vara så enkelt att du har satt tilbaka det en smula fel.
Då känns disken lite "sandig".
På min maskin, vrider jag då handtaget 90 grader eller något, så blir det perfekt resultat igen.
Har alltså hänt mig för ofta, blir lika bekymrad varje gång.
Kan vara samma, enkla miss på er.
Salt behöver du fylla på om ni har hårt vatten. Annars blir disken inte ren.Salt? Berätta mer!
Okej, jag vet faktiskt inte vilken typ av vatten vi har.. upplever att disken blir ren, men inte riktigt sköljd.Salt behöver du fylla på om ni har hårt vatten. Annars blir disken inte ren.
Hur blir det i badrummet? Blir det mycket kalkavlagringar? I så fall har ni troligtvis hårt vatten. Och då behövs salt i diskmaskinen.Okej, jag vet faktiskt inte vilken typ av vatten vi har.. upplever att disken blir ren, men inte riktigt sköljd.
Förra diskmaskinen vi hade diskade rent men den var så bedrövligt ful att jag bytte ut den, haha. Alltså brun Kant, hundra år gammal...
Det hade vi faktiskt gjort, men fick dit det rätt sen. Det blev helt klart bättre, men inte riktigt bra.
Nix, inget sånt.Hur blir det i badrummet? Blir det mycket kalkavlagringar? I så fall har ni troligtvis hårt vatten. Och då behövs salt i diskmaskinen.
Man kan kolla var man bor och om det är hårt eller mjukt vatten på kommunen. Typ ortnamn hårt vatten el dyl gissar jag. Gotland och Uppland har hårt, tror jag, grejen är den att tex Uppsala har lagt mjukgörare i vattnet (tyvärr det var godare innan ) men jag har fortfarande salt i maskinen.Okej, jag vet faktiskt inte vilken typ av vatten vi har.. upplever att disken blir ren, men inte riktigt sköljd.
Förra diskmaskinen vi hade diskade rent men den var så bedrövligt ful att jag bytte ut den, haha. Alltså brun Kant, hundra år gammal...